Pregled bibliografske jedinice broj: 479628
Kompetencije odgojitelja u kontekstu edukacijske integracije
Kompetencije odgojitelja u kontekstu edukacijske integracije // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, Odsjek za izobrazbu učitelja i odgojitelja, 2008. str. 19-19 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 479628 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije odgojitelja u kontekstu edukacijske integracije
(Competencies of pre-school teachers in the context of educational integration)
Autori
Romstein, Ksenija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
/ Bacalja, Robert - Zadar : Sveučilište u Zadru, Odsjek za izobrazbu učitelja i odgojitelja, 2008, 19-19
ISBN
978-953-7237-37-0
Skup
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.05.2008. - 31.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kompetencije; odgojitelji; djeca s posebnim potrebama; edukacijska integracija; socijalna inkluzija
(competencies; pre-school teachers; children with special needs; educational integration; social inclusion)
Sažetak
U Republici Hrvatskoj se tijekom 80-ih godina 20. stoljeća razvija integracija djece s posebnim potrebama u redoviti odgojno–obrazovni sustav. Uključivanjem djece s posebnim potrebama u institucionalni predškolski odgoj odgojitelji postaju dio stručnog pedagoško-rehabilitacijskog tima, te sudjeluju u opservaciji, izradi, provedbi i evaluaciji prilagođenih i posebnih programa. Adaptivna ponašanja djeteta s posebnim potrebama mijenjaju se pod utjecajem procesa integracije, te odgojitelji svoja znanja, vještine i sposobnosti, odnosno kompetencije „testiraju“ i primjenjuju u skladu s promijenjenim odgojno-obrazovnim kontekstom. Poznavanje zakonske regulative, rehabilitacijskih metoda rada s djecom s posebnim potrebama, uz istovremeno podržavanje razvoja ostale djece u odgojnoj skupini pred odgojitelje stavlja složenu zadaću kontinuiranog stručnog usavršavanja, odnosno cjeloživotnog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ksenija Romstein
(autor)