Pregled bibliografske jedinice broj: 479619
Funkcionalna organizacija strategija učenja i suočavanja sa školskim neuspjehom
Funkcionalna organizacija strategija učenja i suočavanja sa školskim neuspjehom // Sažetci radova / XVII. dani psihologije u Zadru / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 72-72 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 479619 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Funkcionalna organizacija strategija učenja i suočavanja sa školskim neuspjehom
(Functional organization of learning strategies and school failure coping strategies)
Autori
Lončarić, Darko ; Peklaj, Cirila
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sažetci radova / XVII. dani psihologije u Zadru
/ Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2010, 72-72
ISBN
978-953-7237-65-3
Skup
XVII. dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.05.2009. - 29.05.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Strategije učenja; Strategije suočavanja; Školski neuspjeh; Faktorska struktura; Funkcionalizam; Proaktivni i obrambeni obrasci samoregulacije; Samoregulirano učenje
(Learning strategies; Coping strategies; School failure; Factor analysis; Functionalism; Proactive and defensive self-regulation pattern; Self-regulated learning)
Sažetak
Modeli samoregulacije učenja u velikoj su mjeri usmjereni na strategije učenja kao medijatore koji povezuju osobne karakteristike učenika i njihove ciljeve vezane uz akademsko postignuće. Većina modela zanemaruje činjenicu da se učenici svakodnevno susreću s poteškoćama u ostvarivanju svojih ciljeva. Suočeni s neuspjehom pri postizanju važnog cilja učenici koristite strategije suočavanja koje mogu biti od presudne važnosti za daljnji tijek samoregulacije učenja. Osnovni cilj ovog rada odnosi se na utvrđivanje međuodnosa strategija učenja i suočavanja koje povezuje okvirni koncept samoregulacije ponašanja, a (uglavnom formalno) razdvajaju domene u okviru kojih se primjenjuje strateško ponašanje, teorijski okviri i tradicija različitih istraživačkih područja psihologije. Proveden je niz korelacijskih i faktorskih analiza kako bi provjerili odražava li obrazac povezanosti među strategijama učenja i suočavanja njihovu formalno teorijsku podjelu ili se one grupiraju prema nekom drugom principu koji bi uvažavao njihov funkcionalni doprinos ostvarenju ciljeva samoreguliranog ponašanja. U istraživanju su sudjelovale 243 učenice i 218 učenika viših razreda osnovne škole (M=12.68 ; SD=1.15) ispunjavanjem subskala strategija učenja i suočavanja sa školskim neuspjehom (Skala motivacijskih i kognitivnih komponenti samoreguliranog učenja ; Lončarić, 2008). Rezultati su podržali funkcionalnu podjelu strategija učenja i suočavanja i predstavljaju empirijsku potvrdu predloženog modela proaktivne i obrambene samoregulacije. Usvajanje znanja i vještina je cilj do kojeg učenici dolaze proaktivnim strategijama samoregulacije koje u situaciji učenja uključuju (meta)kognitivnu kontrolu procesa i ishoda učenja, elaboraciju, ponavljanje i uvježbavanje, (re)organizaciju, kritičko mišljenje i primjenu naučenog, a u situaciji suočavanja s neuspjehom uključuju kognitivno i ponašajno rješavanja problema. Očuvanje trenutnih resursa i samopoštovanja te samopromocija ciljevi su do kojih učenici dolaze obrambenim strategijama samoregulacije koje u situaciji učenja uključuju usmjerenost na minimalne zahtjeve profesora i učenje napamet, a u situaciji suočavanja s neuspjehom uključuju ignoriranje, odustajanje i reinterpretiranje situacije, distrakciju, izbjegavanje, humor i maštanje. Dobiveni rezultati podupiru model proaktivnih i obrambenih obrazaca samoregulacije i ukazuju na važnost funkcionalističkog pristupa pri proučavanju ponašanja učenika kod kojih u određenim trenutcima mogu dominirati različiti ciljevi vezani uz osobne potrebe i akademsko postignuće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Darko Lončarić
(autor)