Pregled bibliografske jedinice broj: 479346
Razvoj privatnih škola u primarnom obrazovanju u Hrvatskoj
Razvoj privatnih škola u primarnom obrazovanju u Hrvatskoj // Anali za povijest odgoja, 8 (2009), 121-136 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 479346 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj privatnih škola u primarnom obrazovanju u Hrvatskoj
(Development of Primary Education Private Schools in Croatia)
Autori
Rajić, Višnja
Izvornik
Anali za povijest odgoja (1330-1020) 8
(2009);
121-136
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
primarno obrazovanje; privatne škole; konfesionalne škole; povijest školstva; Hrvatska
(primary education; private schools; confessional schools; history of education; Croatia)
Sažetak
Privatne škole i privatno obrazovanje prethodili su javnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj, kao i u većini zemalja zapadnog svijeta. Tako je prošlost Hrvatske bogata školskim pluralizmom. Školskim zakonima iz 1874. i 1888. godine postavljeni su pravni temelji za razvoj privatnih škola. Utvrđuju se uvjeti njihova osnivanja i djelovanja. Prema Drugom školskom zakonu, javne škole osniva državna ili općinska vlast po potrebi i o svom trošku, dok privatne i konfesionalne škole financiraju pojedinci ili vjerske zajednice. Krajem 19. stoljeća školstvo doživljava procvat, pa tako i privatne škole primarnog obrazovanja. Osnivaju se brojne privatne škole: pučke škole s hrvatskim nastavnim jezikom, privatne pučke škole s njemačkim jezikom, privatne pučke škole s talijanskim jezikom, privatne pučke škole s madžarskim nastavnim jezikom, škole privatnih osoba i konfesionalne škole. Tijekom perioda u kojem je Hrvatska bila dijelom SFRJ školski pluralizam se ugasio. Početkom nezavisnosti, započinje i period ponovnog razvoja školskog pluralizma. Tako 2009. godine u Republici Hrvatskoj djeluje 11 privatnih škola primarnog obrazovanja od čega su tri škole zasnovane na alternativnoj pedagoškoj koncepciji. Rad je prikaz razvoja školskog pluralizma u primarnom obrazovanju od kraja 19. stoljeća do početka 21. stoljeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Višnja Rajić
(autor)