Pregled bibliografske jedinice broj: 479227
Imidž hrvatskih proizvoda krajnje potrošnje
Imidž hrvatskih proizvoda krajnje potrošnje, 2009., magistarski rad, Ekonomski fakultet - Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 479227 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Imidž hrvatskih proizvoda krajnje potrošnje
(Image of Croatian Consumer Products)
Autori
Devila, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet - Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
08.12
Godina
2009
Stranica
114
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
imidž hrvatskih proizvoda; zemlja porijekla proizvoda; tržište sladoleda; stavovi hrvatskih potrošača
(Croatian product's image; product's country of origin; ice cream market; Croatian consumer's attitudes)
Sažetak
Imidž proizvoda područje je istraživanja brojnih radova znanstvenika i stručnjaka u praksi. Važnost imidža proizvoda ogleda se u njegovu utjecaju na poslovni uspjeh poduzeća ; pozitivna slika proizvoda na tržištu dovest će, posredno, do povećane potražnje za proizvodom, a time i do rasta profita. Iz tog razloga, osnovnu ulogu pri upravljanju imidžem proizvoda preuzima upravo matično poduzeće. Imidž proizvoda složena je kategorija, povezana s velikim brojem varijabli. Jedna od često proučavanih je zemlja porijekla proizvoda. Većina autora koji se bave tom tematikom slažu se da zemlja porijekla ima utjecaj na imidž proizvoda. Znanja o sastavnicama imidža proizvoda, varijablama utjecaja na njegovu izgradnju te mogućnostima učinkovitog upravljanja procesom izgradnje značajna su vrijednost u razumijevanju marketinškog djelovanja. Teorijski doprinos magistarskog rada iskazan je kroz pregled znanstvene i stručne literature iz područja imidža proizvoda, imidža zemlje porijekla, etnocentrizma, patriotizma te izvještaja o stanju i kretanjima u industriji sladoleda hrvatskog, europskog i globalnog tržišta. Rad svoj znanstveni doprinos temelji na prikazu relevantnih saznanja o imidžu hrvatskih proizvoda na domaćem tržištu. Osnovu čini istraživanje imidža hrvatskih prehrambenih proizvoda krajnje potrošnje, konkretno, sladoleda, provedeno među potrošačima u Republici Hrvatskoj. Temeljem primijenjenih metoda, procijenjen je imidž hrvatskih proizvoda te su dobivena relevantna saznanja o stavovima hrvatskih potrošača spram kupovine i potrošnje domaćih proizvoda. Testirane su četiri hipoteze. Rezultati pokazuju da hrvatski potrošači imaju izraženo pozitivne stavove spram kupovine i potrošnje hrvatskih marki proizvoda ; smatraju domaći proizvod jednako kvalitetnim odnosno kvalitetnijim od inozemnog ; važna im je zemlja porijekla proizvoda koje kupuju te se u njihovom potrošačkom ponašanju uočava utjecaj pojava poput patriotizma i etnocentrizma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija