Pregled bibliografske jedinice broj: 479044
Utjecaj odnosa vlasničke i upravljačke funkcije na autonomiju podružnica u hrvatskim grupama poduzeća
Utjecaj odnosa vlasničke i upravljačke funkcije na autonomiju podružnica u hrvatskim grupama poduzeća // Marketing u društvu znanja = Marketing in a knowledge based society / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.).
Rijeka: Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2008. str. 179-191
CROSBI ID: 479044 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj odnosa vlasničke i upravljačke funkcije na autonomiju podružnica u hrvatskim grupama poduzeća
(The Influence Of Ownership And Management Function Relations On The Autonomy Of The Subsidiaries In Croatian Group Of Companies)
Autori
Krupka, Zoran ; Previšić, Jozo ; Škare, Vatroslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Marketing u društvu znanja = Marketing in a knowledge based society
Urednik/ci
Grbac, Bruno ; Meler, Marcel
Izdavač
Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)
Grad
Rijeka
Godina
2008
Raspon stranica
179-191
ISBN
978-953-6148-72-1
Ključne riječi
grupe poduzeća, odnos vlasničke i upravljačke funkcije, profitabilnost
(groups of companies, relationship between ownership and management, profitability)
Sažetak
Osnovna svrha rada je istražiti i analizirati stavove menadžera o stupnju autonomije podružnica u hrvatskim grupama poduzeća u odnosu na odvojenost/povezanost vlasničke i upravljačke funkcije. Utjecaj autonomije podružnice na njenu profitabilnost i razmjenu s nepovezanim poduzećima drugi je cilj rada. Za potrebe rada provedeno je primarno istraživanje na namjernom uzorku stručnjaka u koji su ulazili menadžeri zaposleni u hrvatskim grupama poduzeća. Kao mjerni instrument u istraživanju korišten je visokostrukturirani anketni upitnik. Postavljene su tri glavne hipoteze. H1 - Autonomija podružnica je veća u grupama poduzeća u kojima je vlasnička funkcija odijeljena od upravljačke funkcije nego u podružnicama grupa poduzeća u kojima su vlasnička i upravljačka funkcija objedinjene. H2 – Veći stupanj autonomije podružnica pozitivno utječe na njihovu profitabilnost. H3 – Veći stupanj autonomije podružnica pozitivno utječe ne njihovu razmjenu s nepovezanim poduzećima. Za testiranje hipoteza korišteni su t-test i ANOVA. Sve hipoteze su potvrđene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Rad je kao predavanje prezentiran na skupu XX. CROMAR kongres Marketing u društvu znanja i suvremenoj poslovnoj stvarnosti = Marketing in the knowledge society and contemporary business reality, održanom od 25.-27.10.2007., Rijeka, Hrvatska ; objavljen u cjelosti na CD-Zborniku radova ; Rijeka : Ekonomski fakultet, 2007. ; ISBN 978-953-6148-63-9.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb