Pregled bibliografske jedinice broj: 478505
Lučka politika u lukama unutarnjih voda – regulacija ili deregulacija?
Lučka politika u lukama unutarnjih voda – regulacija ili deregulacija? // Zbornik radova Pravnog fakulteta u Splitu, 47 (2010), 4; 887-902 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 478505 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Lučka politika u lukama unutarnjih voda – regulacija ili deregulacija?
(Port Policy in Inland Ports - Regulation or Deregulation?)
Autori
Vojković, Goran ; Olujić, Iva ; Grubišić, Neven
Izvornik
Zbornik radova Pravnog fakulteta u Splitu (0584-9063) 47
(2010), 4;
887-902
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
unutarnja plovidba ; riječne luke ; recesija ; pravna regulacija ; razvoj ; Hrvatska
(inland navigation ; river ports ; recession ; legal regulation ; development ; Croatia)
Sažetak
Hrvatska unutarnja plovidba proživljava iznimno veliku krizu, koja se samo dijelom može objasniti globalnom recesijom. Dosadašnji pravni model upravljanja lukama, temeljen prvo na strogom sustavu koncesija, a potom na tek nešto liberalnijim odobrenjima ne može sam riješiti brojne nastale probleme. U članku se navode temeljni problemi hrvatskih luka unutarnjih voda, te pokazuje kako je pravni okvir samo jedan od nekoliko instrumenata lučke i prometne politike, te da je vjerovanje kako će organizacijska struktura luka sama riješiti brojne postojeće probleme bilo pogrešno. Razlozi zbog kojih su se hrvatski riječni promet i riječne luke našli u razvojnoj stagnaciji su punu dublji od same administrativno-legislativne razine. Navodi se kako je potrebno da hrvatska lučka politika u odnosu prema riječnim lukama bude u prostoru djelovanja zajedničke europske prometne politike. Zaustavljanje stagnacije i početak novog razvojnog ciklusa hrvatskih luka unutarnjih voda i hrvatske unutarnje plovidbe općenito se ne mogu pokrenuti samo izmjenom upravljačkog modela luka ili promjenom odnosa između lučke uprave i lučkih operatera. U članku se zaključuje kako je potrebno multidisciplinarno razviti novu strategiju razvoja ove prometne grane, a potom, temeljem takve strategije, razvijati i nove pravne modele.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Pravo
POVEZANOST RADA
Projekti:
112-1121722-3152 - Model prometne i logističke integracije hrvatskih morskih i riječnih luka
Ustanove:
Pomorski fakultet, Rijeka,
Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- HeinOnline
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Current Legal Theory
- EBSCO
- Google Scholar
- Hrčak
- Scientific Commons
- Scopus