Pregled bibliografske jedinice broj: 478299
Kontrola kao podrška ostvarivanju ciljeva poduzeća
Kontrola kao podrška ostvarivanju ciljeva poduzeća // Usklađivanje hrvatskog računovodstvenog i financijskog zakonodavstva s pravnom stečevinom Europske unije / Tadijančević, Stjepan ; Cota, Bogomil (ur.).
Zagreb: Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika, 2005. str. 167-175 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 478299 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kontrola kao podrška ostvarivanju ciljeva poduzeća
(Control as a support to accomplish business objectives)
Autori
Tušek, Boris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Usklađivanje hrvatskog računovodstvenog i financijskog zakonodavstva s pravnom stečevinom Europske unije
/ Tadijančević, Stjepan ; Cota, Bogomil - Zagreb : Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika, 2005, 167-175
ISBN
953-6480-71-9
Skup
XL. Simpozij HZRIFD Usklađivanje hrvatskog računovodstvenog i financijskog zakonodavstva s pravnom stečevinom Europske unije
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 02.06.2005. - 04.06.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
procesni model upravljanja; kontrola; kontrolni postupci
(management process; control; control activities)
Sažetak
Ciljevi poduzeća govore o tome što poduzeće želi postići u budućnosti, odnosno što treba učiniti i kada neki rezultati trebaju biti ostvareni. U pravilu, to nisu jednoznačni ciljevi nego višestruki i raznovrsni ciljevi koje je potrebno sistematizirati po njihovoj važnosti. Uz to, ciljevi poduzeća moraju biti jasni, razumljivi i mjerljivi što znači da je potrebno utvrditi i razraditi pokazatelje i standarde vrednovanja njihove realizacije. U suvremenoj teoriji i praksi organizacije i upravljanja, kontrola se smatra temeljnom funkcijom upravljanja na svim razinama i ključnim čimbenikom uspješnosti poduzeća. Prilikom oblikovanja cjelokupnog sustava kontrole potrebno je uvažiti odgovarajuće zahtjeve ili obilježja učinkovitog sustava kontrole.To znači da taj sustav treba djelovati pravodobno, da troškovi njegova djelovanja trebaju biti manji od koristi, da mora pomoći članovima organizacije u ispunjavanju njihovih odgovornosti, da mora biti fleksibilan itd. Nadalje, postoji više mogućih načina ili instrumenata (sredstava) koji su na raspolaganju menadžmentu pri izgradnji cjelokupnog sustava kontrole i to organizacijska struktura, politike, procedure, osoblje, računovodstvo, budžetiranje i izvješćivanje. Osim što obuhvaća niz preventivnih, detektivnih i korektivnih mjera i postupaka ugrađenih u poslovni proces poduzeća, kontrola predstavlja mjerilo i korekciju izvršenja kako bi se planirani ciljevi poduzeća i realizirali. Kontrola stoga predstavlja povratnu vezu cijelog procesa upravljanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija