Pregled bibliografske jedinice broj: 478228
Utjecaj visokoškolskog obrazovanja na moralni razvoj osoba mlađe odrasle dobi
Utjecaj visokoškolskog obrazovanja na moralni razvoj osoba mlađe odrasle dobi, 2008., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 478228 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj visokoškolskog obrazovanja na moralni razvoj osoba mlađe odrasle dobi
(Impact of higher education om young adults' moral reasoning)
Autori
Hren, Darko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.10
Godina
2008
Stranica
155
Mentor
Kolesarić, Vladimir
Neposredni voditelj
Marušić, Matko
Ključne riječi
moralni razvoj; moralno rasuđivanje; moral; etika; studenti; studenti medicine; Kohlberg; neo-kohlbergovski pristup
(moral development; moral reasoning; moral; ethics; students; medical students; kohlberg; neo-kohlbergian approach)
Sažetak
CILJ: Ispitati postoji li utjecaj visokoškolskog obrazovanja na razvoj moralnog rasuđivanja osoba mlađe odrasle dobi. POSTUPCI: Testom moralnog rasuđivanja (Test određivanja tema ili TOT2) ispitane su tri skupine sudionika – studenti Medicinskog fakulteta u Zagrebu (n=707), studenti Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu (n=415) i kontrolni sudionici, polaznici Pučkog otvorenog učilišta Zagreb (n=396). Dvije skupine studenata medicine testirane su dva puta – prvi put na drugoj godini, a potom je jedna generacija ispitana na trećoj (n=61), a druga na četvrtoj godini (n=75) čime su dobiveni i podaci o promjenama u funkciji vremena REZULTATI: Na početku studija nisu pronađene razlike u moralnom rasuđivanju između studenata medicine i elektrotehnike, ali su obje skupine imale statistički značajno viši rezultat od kontrolne skupine. Nije pronađena povezanost moralnog rasuđivanja i dobi u kontrolnih ispitanika koja bi upućivala na maturacijske promjene moralnog rasuđivanja u mlađoj odrasloj dobi. Nisu pronađene razlike u moralnom rasuđivanju između studenata elektrotehnike različitih godina koje bi govorile o mogućem razvoju moralnog rasuđivanja tijekom tog studija. U studenata medicine pronađen je statistički značajan kvadratni trend rezultata na testu moralnog rasuđivanja koji pokazuje početni napredaku, a potom zaustavljanje i nazadovanje moralnog rasuđivanja tijekom studija medicine. Ponovljena mjerenja sa studentima medicine pokazala su da je moralno rasuđivanje nazadovalo nakon ulaska u kliniku jer su se studenti počeli u većoj mjeri voditi shemom pridržavanja normi. ZAKLJUČAK:Moralno se rasuđivanje može razvijati u mlađoj odrasloj dobi, ali samo u funkciji specifičnih obrazovnih intervencija. Trenutni sustav obrazovanja u Hrvatskoj ne potiče taj razvoj u studenata tehničke struke. Tijekom studija medicine taj razvoj teče do ulaska u kliniku kad se zaustavlja i počinje nazadovanje. Potrebno je posvetiti veću pozornost poticanju moralnog razvoja u svih studenskih skupina razvijanjem specifičnih obrazovnih intervencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
216-1080314-0245 - Utjecaj znanstvenog časopisa na hrvatsku medicinsku zajednicu (Marušić, Matko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Medicinski fakultet, Split,
Filozofski fakultet u Splitu