Pregled bibliografske jedinice broj: 478157
Ostvarivanje suštinskih promjena u odgojnoj praksi posredstvom akcijskih istraživanja
Ostvarivanje suštinskih promjena u odgojnoj praksi posredstvom akcijskih istraživanja // Odgojne znanosti, 11 (2009), 2; 147-162 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 478157 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ostvarivanje suštinskih promjena u odgojnoj praksi posredstvom akcijskih istraživanja
(Conducting significant changes in educational practice through action research)
Autori
Bognar, Branko
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 11
(2009), 2;
147-162
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
akcijsko istraživanje; mreža zajednica učenja; pedagoške promjene; zajednica učenja
(action research; educational changes; learning community; learning community network)
Sažetak
Tradicionalni pristupi stručnom usavršavanju polaze od pretpostavke da je za ostvarivanje promjena dovoljno informirati praktičare o novim mogućnostima koje su vrlo često osmišljene i ispitane izvan njihova profesionalnog konteksta. Za razliku od toga akcijska istraživanja podrazumijevaju aktivnu ulogu praktičara u svim etapama ostvarivanja promjena polazeći od sljedećih pretpostavki: 1. Odgoj je kompleksna djelatnost za koju je vrlo rijetko moguće unaprijed predvidjeti i propisati odgovarajuća rješenja. 2. Za ostvarivanje suštinskih promjena presudno je povoljno društveno ozračje i potpora praktičarima – agentima promjena. 3. Učenje se ostvaruje putem djelovanje i (samo)kritičke rasprave praktičara u okviru zajednica prakse ili zajednica učenja o rezultatima vlastitog djelovanja. 4. Za evaluaciju i prezentaciju vlastitog djelovanja odgovorni su prije svega praktičari. U akcijskim istraživanjima učitelji problematiziraju uvjete svoga odgojnog djelovanja nastojeći osmisliti, primijeniti i istražiti prikladna rješenja koja su u velikoj mjeri rezultat njihove inovativnosti. Upravo takva, stvaralačka rješenja učitelja, predstavljaju vrlo često najprimjerenije odgovore za probleme s kojima se učitelji u praksi suočavaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Branko Bognar
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Linguistic and language Behaviour Abstracts