Pregled bibliografske jedinice broj: 477746
Interdisciplinarno učenje u školskoj knjižnici
Interdisciplinarno učenje u školskoj knjižnici, 2010., diplomski rad, Odjel za knjižničarstvo, Zadar
CROSBI ID: 477746 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interdisciplinarno učenje u školskoj knjižnici
(Interdisciplinary teaching in school library)
Autori
Udina, Korina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za knjižničarstvo
Mjesto
Zadar
Datum
01.07
Godina
2010
Stranica
68
Mentor
Stričević, Ivanka
Ključne riječi
interdisciplinarno učenje; školska knjižnica; knjižnično-informacijski obrazovni program; kompetencije školskog knjižničara; interdisciplinarni projekt
(interdisciplinary education; school library; library and information educational program; school librarian competencies; interdisciplinary project)
Sažetak
Interdisciplinarno poučavanje u osnovnim i srednjim školama provodi se kao novi pristup učenju posredovanjem školskog knjižničara. Interdisciplinarnost učenja podrazumijeva određene teme iz različitih aspekata, odnosno znanstvenih disciplina, koje su zastupljene u različitim nastavnim predmetima. U knjižnično-informacijskom obrazovnom programu tj. djelokrugu rada školskog knjižničara dolazi do povezivanja prirodnih, društvenih i umjetničkih područja. Takvo povezivanje pretpostavlja izbor jedne ili više nastavnih jedinica znanja koje se pojavljuju u različitim predmetnim područjima te se poučavaju istraživanjem, analizom i usporedbom. Kvaliteta interdisciplinarnog učenja na određeni način ovisi o informacijskoj pismenosti učenika, učitelja i knjižničara. Program knjižnično-informacijskog obrazovanja učenika koji provode školski knjižničari je osnovni segment šire informacijske pismenosti korisnika Informacijska pismenost je neophodna u pretraživanju izvora znanja i povezivanju područja znanja. Program knjižnično-informacijskog obrazovanja učenika osnove pronalazi u informacijskoj znanosti. Edukacija učenika interdisciplinarnim pristupom moguća je jedino iznošenjem različitih gledišta istog problema u kooperativnom timskom radu. Timovi knjižničar-učenici-nastavnici-ravnatelj u svim oblicima povezivanja i suradnje su važan uvjet ostvarivanja interdisciplinarnosti u učenju u školama. Složenost interdisciplinarne projektne nastave je u okupljanju tima i pomirenju svih interesa u jedan zajednički. Uloga školskog knjižničara u interdisciplinarnom međupredmetnom povezivanju sadržaja i ljudi je motivacijska, organizacijska i informacijska. Ovaj rad prikazuje rezultate istraživanja uloge školske knjižnice u provođenju interdisciplinarnog učenja u osnovnim i srednjim školama Primorsko-goranske županije. Prikazana je kompleksnost interdisciplinarnog učenja i načini na koji se ono provodi u suradnji sa školskom knjižnicom i knjižnično-informacijskim obrazovnim programom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Ivanka Stričević
(mentor)