Pregled bibliografske jedinice broj: 477745
Internet u dječjoj knjižnici: korištenje za školske obveze
Internet u dječjoj knjižnici: korištenje za školske obveze, 2010., diplomski rad, Odjel za knjižničarstvo, Zadar
CROSBI ID: 477745 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Internet u dječjoj knjižnici: korištenje za školske obveze
(Internet in children's library: its use for learning in the school obligations)
Autori
Bužančić, Helena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za knjižničarstvo
Mjesto
Zadar
Datum
01.07
Godina
2010
Stranica
57
Mentor
Stričević, Ivanka
Ključne riječi
„učenje putem Interneta“; Internet; informacijska pismenost; cjeloživotno učenje; dječja knjižnica
(„learning trough the Internet usage“; Internet; information literacy; lifelong learning; children's library)
Sažetak
U suvremenom društvu svaka nova generacija djece odrasta u okolini koja je sve bogatija novim tehnologijama. Sukladno tome mijenja se i utjecaj tehnologija na djecu. Navikavanje na tehnologije zbiva se brzo i neprimjetno, pa djeca vrlo rano iskazuju želju da ih koriste i nauče se služiti njima. Način na koji se pružaju informacijske usluge u posljednjih je nekoliko godina prošao kroz dramatične promjene, uzrokovane najviše razvojem tehnologije i prijelazom iz okruženja na papiru u digitalno informacijsko okruženje. Knjižnice idu u susret djeci i mladima tj. svojim korisnicima na način da zadovoljavaju njihove potrebe i želje, što im u određenoj mjeri omogućuje da dođu do novih izvora znanja i informacija. Međutim, nova tehnologija i njene mogućnosti nisu sami po sebi jamstvo da će biti pravilno i učinkovito upotrijebljene i da će rezultati upotrebe biti pozitivni. Učinkovitost pretraživanja Interneta je proces koji zahtijeva složeno razmišljanje te dodatno znanje, vještine i sposobnosti. Djeca se teško snalaze u tom velikom prostoru informacija, stoga ih treba obučiti da budu kritični i konstruktivni te da im podaci s Interneta budu pomoć za stvaranje vlastitog mišljenja i pogleda. Djecu i mlade treba informacijski opismeniti kako bi mogli smisleno i učinkovito djelovati u mrežnoj okolini. Sve prije navedeno daje i novu ulogu knjižničarima u informacijskom dobu kako bi odgovorili na sve zahtjevnije potrebe današnje djece. Danas se od knjižničara očekuje da djeci i mladima pomažu u razvijanju sposobnosti informacijskog pretraživanja i uporabe Interneta u svrhu informiranja i učenja. U prvom dijelu diplomskog rada bit će riječi o ulozi Interneta u učenju, a u drugom dijelu dani su rezultati istraživanja o korištenju Interneta za školske obveze.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Ivanka Stričević
(mentor)