Pregled bibliografske jedinice broj: 477392
Metoda za optimiranje potrošnje energije električnih vlakova
Metoda za optimiranje potrošnje energije električnih vlakova, 2010., doktorska disertacija, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zavod za visoki napon i energetiku, Zagreb
CROSBI ID: 477392 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metoda za optimiranje potrošnje energije električnih vlakova
(Method for Optimization of Energy Consumption of Electrical Trains)
Autori
Mandić, Milivoj
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zavod za visoki napon i energetiku
Mjesto
Zagreb
Datum
08.07
Godina
2010
Stranica
121
Mentor
Uglešić, Ivo
Ključne riječi
elektrovučni sustav; elektrovučna podstanica; električni vlakovi; simulacijski model kretanja vlaka; modificirana SQP-metoda; potrošnja energije
(electric traction system; traction substation; electric trains; train movement simulator; modified SQP-method; energy consumption)
Sažetak
U disertaciji je najprije dan osvrt na problematiku elektrovučnog sustava koja može imati utjecaja na potrošnju energije u tom sustavu. Simulacijski model kretanja vlaka i impedancije kontaktne mreže detaljno su izloženi u trećem poglavlju kao i parametarska analiza utjecajnih faktora na potrošnju energije za jednu vrstu vlaka. Oba modela usporedit će se s rezultatima mjerenja u elektrovučnom sustavu 25 kV. U četvrtom poglavlju disertacije detaljno su razrađene faze od kojih se sastoji razvijena "modificirana SQP-metoda" za optimiranje potrošnje energije električnih vlakova, te prikazan dijagram toka za tu metodu. U petom poglavlju je prezentirano testiranje metode na putničkom vlaku mase 135 tona na trasi pruge ukupne duljine 4, 8 kilometara. Na osnovi dobivenih rezultata na testnom primjeru se došlo do zaključka da je razvijena "modificirana SQP-metoda" zasnovana na sekvencijalno kvadratnom programiranju prikladna za optimizaciju utrošene energije za vuču električnih vlakova. Nakon procjene ispravnosti metode na testnom primjeru, razvijena metoda je primijenjena na realne slučajeve optimizacije potrošnje energije za vuču putničkih i teretnih vlakova. U šestom poglavlju dani su rezultati "modificirane SQP-metode" za optimizaciju utrošene energije potrebne za napajanje elektrovučne podstanice. Zaključak disertacije ističe djelotvornu primjenu razvijene "modificirane SQP-metode" posebno za pruge na kojima prometuju pretežno teretni vlakovi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika
POVEZANOST RADA
Projekti:
036-0361590-1578 - Udovoljavanje zahtjeva zaštite okoliša u visokonaponskom sustavu (Uglešić, Ivo, MZO ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb