Pregled bibliografske jedinice broj: 477201
Temeljna obilježja turističke aktivnosti stanovnika Dubrovnika
Temeljna obilježja turističke aktivnosti stanovnika Dubrovnika // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, 19 (2010), 1; 67-81 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 477201 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Temeljna obilježja turističke aktivnosti stanovnika Dubrovnika
(Basic features of inhabitants of Dubrovnik in a role of tourists)
Autori
Peručić, Doris ; Karamatić, Zoran
Izvornik
Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku (1330-1039) 19
(2010), 1;
67-81
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
turističko putovanje ; stanovnici Dubrovnika ; turistička aktivnost ; istraživanje
(Tourist trip ; population of Dubrovnik ; tourist activity ; research)
Sažetak
Cilj istraživanja je utvrditi da li su stanovnici Dubrovnika turistički aktivni, profil osoba koji odlaze na turističko putovanje, obilježja putovanja i motivacijske čimbenke. Razumjevanje motiva i interesa potencijalnih turista pomaže boljem definiranju proizvoda i zadovoljenju potreba potrošača. Istraživanje je provedeno u ožujku i travnju 2009. godine na uzorku od 150 ispitanika. Rezultati su pokazali da na dubrovačkom području postoji značajan i stabilan segment stanovnika koji svake godine odlazi više puta na turističko putovanje, posebice tijekom zimskih mjeseci, te da broj putovanja raste s prihodima, godinama starosti i stupnjem obrazovanja. Glavni motivi odlaska na putovanja su zabava, odmor i opuštanje, nova iskustva i doživljaji, posjet rodbini i prijateljima i skijanje, najveći broj putovanja ostvaruje izvan zemlje domicila, a najčešće posjećene destinacije su Hrvatska, BIH, Italija i Francuska. Nalazi su potvrdili visok stupanj turističke aktivnosti stanovnika Dubrovnika, što ukazuje na potrebu novih empirijskih istraživanja na većem uzorku ispitanika. Informacije o turističkim putovanjima domaćeg stanovništva omogućuju gospodarskim subjektima i nacionalnoj turističkoj organizaciji definiranje odgovarajuće marketing strategije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- EconLit