Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 477199

Doprinosi marketinga razvoju pomorskih krstarenja u drugoj polovici 20. stoljeća


Peručić, Doris
Doprinosi marketinga razvoju pomorskih krstarenja u drugoj polovici 20. stoljeća // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, 15 (2006), 2; 151-172 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 477199 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Doprinosi marketinga razvoju pomorskih krstarenja u drugoj polovici 20. stoljeća
(Marketing contributions to the sea cruises development in the second half of the 20th century)

Autori
Peručić, Doris

Izvornik
Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku (1330-1039) 15 (2006), 2; 151-172

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
pomorska krstarenja ; sjevernoameričko tržište ; brodarske
(marine cruises ; North American market ; shipping companies ;)

Sažetak
U radu se istražuje uloga i značaj marketing strategija brodarskih kompanija u razvoju modernih pomorskih krstarenja na sjevernoameričkom tržištu u drugoj polovici 20. stolječa. Kretanja na tom tržištu bitno su utjecala na svjetsko tržište pomorskih krstarenja. Moderna pomorska krstarenja razvijaju se krajem 60-ih godina, dok se osobito dinamičan rast potražnje bilježi od 80-ih godina. Zahvaljujući dobro oblikovanoj i djelotvornoj marketinškoj strategiji brodarskih kompanija, sredinom 70-ih godina došlo je do transformacije pomorskog krstarenja od proizvoda namijenjenoga uglavnom putnicima visoke platežne moći i starije životne dobi, za koje je brod bio plovni objekt što im omogućuje plovidbu u luksuznom ambijentu i posjet novim i zanimljivim krajevima i lukama - do proizvoda namijenjenoga svim potrošačima koji odlaze na krstarenje radi odmora i zabave na brodu. Tako je brod prestao biti način prijevoza i postao je ploveći hotel - destinacija, a krstarenje turistički proizvod koji nudi odmor i zabavu, uz mnoštvo različitih sadržaja. Tijekom godina brodarske kompanije uspješno su prilagođavale ponudu krstarenja zahtjevima postojećih i novih segmenata potrošača. S promjenom marketinških strategija došlo je i do promjene strukture putnika - sve su zastupljeniji oni mlađe životne dobi, s manjim godišnjim prihodima, a rast potražnje poticao je brodare da grade nove i sve veće brodove. Prosječni godišnji rast broja putnika na krstarenjima u razdoblju 1980. - 2000. godine iznosio je 8%. U usporedbi s međunarodnim turizmom, svjetsko tržište pomorskih krstarenja ostvarilo je najveći rast.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku

Profili:

Avatar Url Doris Peručić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Peručić, Doris
Doprinosi marketinga razvoju pomorskih krstarenja u drugoj polovici 20. stoljeća // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, 15 (2006), 2; 151-172 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
Peručić, D. (2006) Doprinosi marketinga razvoju pomorskih krstarenja u drugoj polovici 20. stoljeća. Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, 15 (2), 151-172.
@article{article, author = {Peru\v{c}i\'{c}, Doris}, year = {2006}, pages = {151-172}, keywords = {pomorska krstarenja, sjevernoameri\v{c}ko tr\v{z}i\v{s}te, brodarske}, journal = {Ekonomska misao i praksa : \v{c}asopis Sveu\v{c}ilista u Dubrovniku}, volume = {15}, number = {2}, issn = {1330-1039}, title = {Doprinosi marketinga razvoju pomorskih krstarenja u drugoj polovici 20. stolje\'{c}a}, keyword = {pomorska krstarenja, sjevernoameri\v{c}ko tr\v{z}i\v{s}te, brodarske} }
@article{article, author = {Peru\v{c}i\'{c}, Doris}, year = {2006}, pages = {151-172}, keywords = {marine cruises, North American market, shipping companies, }, journal = {Ekonomska misao i praksa : \v{c}asopis Sveu\v{c}ilista u Dubrovniku}, volume = {15}, number = {2}, issn = {1330-1039}, title = {Marketing contributions to the sea cruises development in the second half of the 20th century}, keyword = {marine cruises, North American market, shipping companies, } }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • EconLit





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font