Pregled bibliografske jedinice broj: 477183
Kvaliteta dijagnosticiranja i diferencijacije tretmana kao preduvjet uspješnog socijalno-pedagoškog rada
Kvaliteta dijagnosticiranja i diferencijacije tretmana kao preduvjet uspješnog socijalno-pedagoškog rada, 2004. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 477183 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta dijagnosticiranja i diferencijacije tretmana kao preduvjet uspješnog socijalno-pedagoškog rada
(The Ouality of Diagnosis and Differentiation of Treatments of Children and Youths with Behavior Disoreders as a Precondition of Successful Sociopedagogical Work)
Autori
Radetić-Paić, Mirjana
Izvornik
2.hrvatski kongres socijalnih pedagoga "Socijalni pedagozi - u korak s vremenom" Opatija, 24.-26.listopad 2004.
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2004
Ključne riječi
dijagnosticiranje; diferencijacija tretmana; Formular za procjenu rizičnosti/potreba; Centar za socijalnu skrb Pula
(diagnosis; differentiation of treatments; YLS/CMI; Center for social care Pula)
Sažetak
Kako na temelju podataka i pokazatelja u dijagnostičkom procesu odrediti vrstu i oblik, te program tretmana, značajno je znanstveno i stručno pitanje. Kvaliteta tih procesa preduvjet su uspješnog socijalno-pedagoškog rada. Stoga se u ovom radu nastoje razložiti procesi dijagnosticiranja i diferencijacije tretmana i njihova međusobna povezanost odnosno kriteriji za procjenu poremećaja u ponašanju i kriteriji za izbor tretmana djece i maloljetnika. Pri tome su od značenja mjerni instrumenti koji uključuju široki spektar varijabli rizika i potreba, te pomažu stručnjacima u njihovoj procjeni i planiranju daljnjih aktivnosti za djecu i maloljetnike rizičnog ponašanja. Jedan od takvih mjernih instrumenata je Formular za procjenu rizičnosti/potreba (FPRP) autora Hoge i Andrews-a (1994) koji integrira sve dostupne informacije i temeljem njih procjenjuje razinu rizika/potreba djece i maloljetnika s poremećajima u ponašanju. U radu se daje i prikaz doprinosa primjene navedenog formulara u radu s djecom i maloljetnicima s poremećajima u ponašanju pri Centru za socijalnu skrb Pula. Znanstveni doprinos dobivenih rezultata je posebice u provjeri i definiranju čimbenika rizika i potreba, te razina intervencija za pojedince i lokalnu zajednicu grada Pule. Aplikativna vrijednost rezultata je omogućiti niz smjernica za preventivno i tretmansko stručno djelovanje u odnosu na čimbenike rizika, mogućnost njihove prosudbe za djecu i mladež u riziku i/ili s poremećajima u ponašanju, te s tim u vezi predlaganje tretmanskih programa uz mogućnost njihove evaluacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Mirjana Radetić-Paić
(autor)