Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 477115

Učinak socioekonomskog statusa na obrazovno postignuće učenika: Primjer PISA istraživanja, Hrvatska 2006.


Gregurović, Margareta; Kuti, Simona
Učinak socioekonomskog statusa na obrazovno postignuće učenika: Primjer PISA istraživanja, Hrvatska 2006. // Revija za socijalnu politiku, 17 (2010), 2; 179-196 doi:10.3935/rsp.v17i2.918 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 477115 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učinak socioekonomskog statusa na obrazovno postignuće učenika: Primjer PISA istraživanja, Hrvatska 2006.
(Effect of Socioeconomic Status on Students’ Sducational Achievement: the Example of PISA Study, Croatia 2006)

Autori
Gregurović, Margareta ; Kuti, Simona

Izvornik
Revija za socijalnu politiku (1330-2965) 17 (2010), 2; 179-196

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
socioekonomski status; obrazovno postignuće; OECD PISA; Hrvatska; hrvatske regije
(socioeconomic status; educational achievement; OECD PISA; Croatia; Croatian regions)

Sažetak
Socioekonomski status pojedinca ima utjecaj na gotovo sve sfere njegova/ njezina života, uključujući i obrazovanje. Cilj je ovoga rada utvrditi i objasniti povezanost socioekonomskog statusa obitelji učenika i njihovog obrazovnog postignuća. Rad se temelji na OECD - PISA međunarodnom istraživanju provedenom u Hrvatskoj 2006. godine na uzorku od 5 209 petnaestogodišnjih učenika srednjih škola. U radu su korišteni ispitni rezultati učenika iz prirodoslovne pismenosti, kao i varijable i indeksi socioekonomskog statusa konstruirani od strane OECD-a. Prikazane su distribucije pojedinih varijabli vezanih uz utvrđivanje socioekonomskog statusa, kao što su obrazovanje roditelja, mjesečni prihodi kućanstva, novčana izdvajanja za obrazovne potrebe i obiteljski obrazovni resursi te njihove razlike s obzirom na hrvatske regije. Multiplom regresijskom analizom potvrđena je povezanost socioekonomskih indikatora s uspjehom učenika na ispitu iz prirodoslovlja. Prediktorski model sastavljen od tri indeksa (najviši međunarodni socioekonomski indeks zanimanja, indeks obiteljskih obrazovnih resursa i indeks posjedovanja kulturnih dobara) i četiri varijable (prosječni mjesečni prihodi kućanstva, prosječni mjesečni izdaci za obrazovanje, broj knjiga u kućanstvu i najviši stupanj obrazovanja roditelja) tumači 23% ukupne varijance postignuća iz prirodoslovne pismenosti. Drugi model s uključenom regijom stanovanja dodatno pridonosi za 1% upućujući na značajnu povezanost obitavanja u pojedinoj regiji s postignućem u prirodoslovlju. Zaključak je ovoga rada da je socioekonomski status (uz regionalnu pripadnost) značajan prediktor obrazovnog postignuća te je on važan faktor u analizama i interpretacijama ispitnih rezultata PISA istraživanja, iako bi za Hrvatsku bila potrebna adaptacija PISA indeksa kako bi oni vjerodostojnije predstavljali podatke. Preporučljiva je kontinuirana analiza ispitnih rezultata prikupljenih PISA istraživanjem u kojoj će se, uz neke općenite pokazatelje obrazovnog uspjeha, kao što su obrazovni sustav, kvalifi ciranost profesora i školska infrastruktura, u obzir uzimati i socioekonomski status učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
076-0762385-1516 - Interkulturni pristup etničkoj različitosti i identitet: Hrvatska – Europa (Čačić-Kumpes, Jadranka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za migracije i narodnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Simona Kuti (autor)

Avatar Url Margareta Gregurović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Gregurović, Margareta; Kuti, Simona
Učinak socioekonomskog statusa na obrazovno postignuće učenika: Primjer PISA istraživanja, Hrvatska 2006. // Revija za socijalnu politiku, 17 (2010), 2; 179-196 doi:10.3935/rsp.v17i2.918 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Gregurović, M. & Kuti, S. (2010) Učinak socioekonomskog statusa na obrazovno postignuće učenika: Primjer PISA istraživanja, Hrvatska 2006.. Revija za socijalnu politiku, 17 (2), 179-196 doi:10.3935/rsp.v17i2.918.
@article{article, author = {Gregurovi\'{c}, Margareta and Kuti, Simona}, year = {2010}, pages = {179-196}, DOI = {10.3935/rsp.v17i2.918}, keywords = {socioekonomski status, obrazovno postignu\'{c}e, OECD PISA, Hrvatska, hrvatske regije}, journal = {Revija za socijalnu politiku}, doi = {10.3935/rsp.v17i2.918}, volume = {17}, number = {2}, issn = {1330-2965}, title = {U\v{c}inak socioekonomskog statusa na obrazovno postignu\'{c}e u\v{c}enika: Primjer PISA istra\v{z}ivanja, Hrvatska 2006.}, keyword = {socioekonomski status, obrazovno postignu\'{c}e, OECD PISA, Hrvatska, hrvatske regije} }
@article{article, author = {Gregurovi\'{c}, Margareta and Kuti, Simona}, year = {2010}, pages = {179-196}, DOI = {10.3935/rsp.v17i2.918}, keywords = {socioeconomic status, educational achievement, OECD PISA, Croatia, Croatian regions}, journal = {Revija za socijalnu politiku}, doi = {10.3935/rsp.v17i2.918}, volume = {17}, number = {2}, issn = {1330-2965}, title = {Effect of Socioeconomic Status on Students’ Sducational Achievement: the Example of PISA Study, Croatia 2006}, keyword = {socioeconomic status, educational achievement, OECD PISA, Croatia, Croatian regions} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Francis
  • International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Soc. Care Online (London, UK)
  • SCOPUS, GEOBASE (Amsterdam, Netherlands)
  • SocINDEX (EBSCO, USA)
  • Directory of Open Access Journals (Sweden)
  • Soc. Science Citation Index, Soc. Scisearch, Journal Citation Reports/Soc. Sciences Edition (Philadelphia, USA)


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font