Pregled bibliografske jedinice broj: 476473
Ugradnja frekvencijskog pretvarača u pogon mosta na kranu u Laboratoriju električnih strojeva
Ugradnja frekvencijskog pretvarača u pogon mosta na kranu u Laboratoriju električnih strojeva, 2010., diplomski rad, diplomski, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 476473 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ugradnja frekvencijskog pretvarača u pogon mosta na kranu u Laboratoriju električnih strojeva
(Frequency Converter In Bridge Drive On The Crane In Electric Machine Laboratory)
Autori
Vrsalović, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2010
Stranica
53
Mentor
Vražić, Mario
Ključne riječi
frekvencijski pretvarač; kran
(frequency converter; crane)
Sažetak
Pogon krana nalazi se u velikom labosu ZESA – e u prizemlju B zgrade. Kran se sastoji od četiri pogona: - Dizanje normalno – asinkroni kliznokolutni motor snage 11 kW pri 60% intermitenciji, - dizanje sporo – asinkroni kavezni motor snage 1, 7 kW pri 40% intermitenciji, - voţnja vitla – asinkroni kavezni motor snage 0, 8 kW, - voţnja mosta – asinkroni kliznokolutni motor snage 4 kW pri 60% intermitenciji. Svi motori se upravljaju preko tipkala koje visi sa krana. Motori se direktno spajaju na mreţu preko kliznih kontakata koji klize po šini na kojoj je izmjenični napon 380 V, 50 Hz. Trenutno upravljanje dopušta samo izbor smjera voţnje pojedinog elementa mosne dizalice. Svaki pogon je opskrbljen odgovarajućom elektromagnetskom kočnicom. Kočnica radi na način da je zakočena kad motor nema napajanja a otkoči se kad se motor spoji na mreţu i krene s radom. Krajnji poloţaji voţnje pojedinog elementa kontroliraju se krajnjim sklopkama koje se nalaze u regulacijskom krugu pojedinog pogona. Pri dostizanju krajnjeg poloţaja one se isključuju i ne dopuštaju kretanje u tom smjeru. Moj zadatak je ugradnja frekvencijskog pretvarača u pogona mosta mosne dizalice. Plan je da se motor priključi na frekvencijski pretvarač a da se frekvencijskim pretvaračem upravlja putem PLC – a preko digitalnih i analognih priključaka. Ovim novim sustavom bi bilo moguće upravljati voţnjom mosta putem PC – a ili tipkala (upravljača) koji bi se nalazili na pultu, te bi se mogli ispitivati razni algoritmi upravljanja za izbjegavanje njihanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Profili:
Mario Vražić
(mentor)