Pregled bibliografske jedinice broj: 475990
Zaštita okoliša u stavovima i ponašanju učenika rane školske dobi
Zaštita okoliša u stavovima i ponašanju učenika rane školske dobi, 2010., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Dislocirani studij u Slavonskom Brodu, Osijek
CROSBI ID: 475990 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zaštita okoliša u stavovima i ponašanju učenika rane školske dobi
(Protection of environment in the atitude and behaviour of students early school years)
Autori
Hula, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku, Dislocirani studij u Slavonskom Brodu
Mjesto
Osijek
Datum
01.07
Godina
2010
Stranica
57
Mentor
Bogut, Irella
Ključne riječi
zaštita okoliša; stavovi učenika; ponašanje učenika
(environment protection; pupils atitude and behaviour)
Sažetak
U ovome se diplomskom radu razmatra važnost odgoja učenika za zaštitu okoliša. Ekologija je prije svega stvaranje spoznaje o okolišu i o prirodnoj ravnoteži, o životnim uvjetima. Ona je također određeno bavljenje uvjetima života čovjeka, u okviru njegova odnosa prema prirodi. Cilj ekološkog odgoja nije znanje kao korpus činjenica koje dijete treba naučiti o okolišu, nego razumijevanje prirodnih procesa i njihove uzajamne ovisnosti te izgradnja stavova i pozitivnog odnosa prema okolišu u praksi, u akciji, u življenju. Empirijski dio rada temelji se na akcijskom istraživanju „Zaštita okoliša u stavovima i ponašanju učenika rane školske dobi“. Akcijska istraživanja imaju za cilj unaprjeđivanje kvalitete odgojno - obrazovne prakse. Najvažnija karakteristika akcijskog istraživanja je aktivno sudjelovanje istraživača i ispitanika. To je istraživanje koje se provodi s ljudima, a ne na ljudima. Akcijsko istraživane u ovom radu provedeno je s učenicima 1. razreda. Učenici su sudjelovali u 21 aktivnosti tijekom tri tjedna. Ciljevi istraživanja bili su osvijestiti kod učenika važnost očuvanja okoliša koji ih okružuje, razvijati ljubav prema prirodi, poticati učeničke aktivnosti koje su značajne za očuvanje okoliša i poticati stvaranje dobrih navika kod učenika važnih za očuvanje okoliša. Učenici su aktivno i rado sudjelovali u svim aktivnostima i tako ostvarili postavljene ciljeve. Možda nisu napravili veliku stvar za čovječanstvo, ali sigurno je da su postavili temelje za nastavak ekološkog odgoja i kvalitetnog odnosa prema okolišu i prirodi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Irella Bogut
(mentor)