Pregled bibliografske jedinice broj: 475985
Znanja djece mlađe školske dobi o uzgoju i zaštiti šuma
Znanja djece mlađe školske dobi o uzgoju i zaštiti šuma, 2010., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 475985 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanja djece mlađe školske dobi o uzgoju i zaštiti šuma
(Younger Schoolchildren's Knowledge of Forest Cultivation and Protection)
Autori
Vuković, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
02.07
Godina
2010
Stranica
87
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
razredna nastava; Priroda i društvo; istraživanje; šuma; Ekologija
(primary school; nature and society; research; forest; Ecology)
Sažetak
Diplomski rad izrađen je na Katedri za prirodoslovlje iz predmeta Ekologija pod vodstvom mentorice doc. dr. sc. Irelle Bogut i sumentora mr. sc. Željka Popovića, profesora visoke škole. U svom diplomskom radu „Znanja djece mlađe školske dobi o uzgoju i zaštiti šuma“, iznosim u samom početku opće podatke o šumama u Republici Hrvatskoj. Nadalje donosim detaljan prikaz kvalitetnog načina uzgoja i zaštite šuma. Istraživački dio provela sam pomoću kvalitativnog (strukturiranog) intervjua s učenicima, prije i poslije održanog integriranog dana Šuma i terenske nastave. Rezultati tih istraživanja i njihov komentar prikazani su u raspravi diplomskog rada. Ispitivanje je provedeno s učenicima prvoga i četvrtog razreda osnovne škole Josipa Jurja Strossmayera iz Trnave. Rezultati prvog istraživanja pokazuju nedovoljno znanje o uzgoju i zaštiti šuma, dok drugi dio istraživanja pokazuje znatno poboljšanje. Ukupno su učenici 1. i 4. razreda nakon održanog nastavnog sata dali 96% točnih i 4% netočnih odgovora, za razliku od intervjua prije održanog nastavnog sata kada su dali 56% točnih i 44% netočnih odgovora. Ovim istraživanjem ukazala sam da je znanje djece mlađe školske dobi o uzgoju i zaštiti šume nezadovoljavajuće te zaključila da bi se ovakvi sadržaji češće trebali obrađivati i to od početka školovanja, kako bi učenici proširili svoj spektar znanja te bili odgajani za ekološko prihvatljiv način života. Predlažem obradu ove nastavne teme iz Prirode i društva kroz sve razrede osnovne škole te njezino dodatno proširenje s ekološkog aspekta jer smatram da je to iznimno važno i korisno za buduće naraštaje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek