Pregled bibliografske jedinice broj: 475864
Teorijska konceptualizacija i empirijska validacija teorije uslužnosti
Teorijska konceptualizacija i empirijska validacija teorije uslužnosti // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 8 (2010), 1; 65-80 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 475864 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorijska konceptualizacija i empirijska validacija teorije uslužnosti
(Theoretical conceptualization and empirical validation of stewardship theory)
Autori
Tipurić, Darko ; Podrug, Najla
Izvornik
Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu (1333-8900) 8
(2010), 1;
65-80
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
teorija uslužnosti; menadžer-uslužitelj; sociopsihološki model ljudskog ponašanja; agencijska teorija
(stewardship theory; manager-steward; the socio-psychological model of human behavior; agency theory)
Sažetak
Teorija uslužnosti i agencijska teorija, obje validne teorije u području korporativnog upravljanja, bave se izučavanjem različitih fenomena i situacija u mogućim odnosima menadžera i vlasnika. Izvorište teorije uslužnosti je u sociopsihološkom modelu ljudskog ponašanja koji pretpostavlja kako menadžer prakticira proorganizacijsko i kolektivističko ponašanje, ostvarujući više zadovoljstva služeći grupi (organizaciji), nego zadovoljavajući svoje vlastite ciljeve. Iz perspektive korporativnog upravljanja, uspješno prevladavanje agencijskog problema između menadžera i vlasnika (ako je moguće) znatno smanjuje potencijal i validnost agencijske teorije u razmatranju odnosa između upravljačkih struktura što otvara područje u kojem je moguća primjena temeljnih postulata teorije uslužnosti. Uz teorijsku konceptualizaciju, u radu su prikazani rezultati empirijskog istraživanja uslužnosti menadžera velikih hrvatskih poduzeća. Obzirom da je teorija uslužnosti još uvijek u embrionalnoj fazi, riječ je o pionirskom istraživanju koje je potvrdilo validnost teorije uslužnosti, a navedeni zaključci pobijaju proponente agencijske teorije koji smatraju kako je neostvarljiv fenomen uslužnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0671204-0823 - Korporativno upravljanje i konkurentnost hrvatskih poduzeća (Tipurić, Darko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EconLit