Pregled bibliografske jedinice broj: 475741
Tržišna vrijednost marke
Tržišna vrijednost marke // Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju (Customer value in a dynamic environment) / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.).
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci ; Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2008. str. 199-213
CROSBI ID: 475741 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tržišna vrijednost marke
(Brand Equity)
Autori
Vranešević, Tihomir ; Mandić, Miroslav ; Horvat, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju (Customer value in a dynamic environment)
Urednik/ci
Grbac, Bruno ; Meler, Marcel
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci ; Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)
Grad
Rijeka
Godina
2008
Raspon stranica
199-213
ISBN
978-953-6148-73-8
Ključne riječi
tržišna vrijednost marke, mjerenje tržišne vrijednosti marke, upravljanje markom, upravljanje odnosima s klijentima
(brand equity, brand equity measurement, brand management, customer relationship management)
Sažetak
Uobičajeno na tržišnu vrijednost marke gleda se kao na dodanu vrijednost koju proizvod dobije kada se pridijeli marki. Općenito, sam koncept tržišne vrijednosti marke je sve više zastupljen u današnjem poslovanju. Kao takav ima važnu ulogu jer marka predstavlja najvrjedniju imovinu svjetskih vodećih tvrtki. Samu, tržišnu vrijednost marke određuju brojni čimbenici kao što su: poznatost marke, lojalnost klijenta, percipirana kvaliteta i asocijacije koje su povezane s markom a pretpostavka je da čine dodatnu vrijednost proizvoda ili usluge. Istraživanje koje je provedeno za potrebe ovoga rada pokazuje da većina hrvatskih tvrtki mjeri tržišnu vrijednost marke, ali su rezultati iznimno zanimljivi ukoliko se na tržišnu vrijednost marke gleda preko najčešćih pokazatelja uz pomoć kojih se ista mjeri. Rad daje i poseban pogled kako na tržišnu vrijednost marke tako i na samo upravljanje markom gdje oba pojma dovodi u vezu sa upravljanjem odnosima s klijentima kao jednom od temeljnih odrednica marketinške filozofije poslovanja. U "suvremenom" upravljanju markom kao nužnost se nameće povezanost s upravljanjem odnosima s klijentima, jer navedeni pristup na prvo mjesto stavlja klijenta (kupca) i njegovo zadovoljstvo na način da sve procese unutar tvrtke usmjerava prema klijentu. Temelj upravljanja odnosima s klijentima predstavlja poznavanje klijenata kako bi im tvrtka "isporučivala" veću vrijednost, koja se u današnje vrijeme često isporučuje, upravo, preko marke. Odgovarajuće upravljanje odnosima s klijentima može pomoći tvrtki u stvaranju i održavanju tržišne vrijednosti marke, njenog identiteta, povećanju vrijednosti marke, povećanju zadovoljstva i lojalnosti klijenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb