Pregled bibliografske jedinice broj: 475705
Primjerenost sadržaja socijalnopedagoških intervencija potrebama djece i mladih s poremećajima u ponašanju
Primjerenost sadržaja socijalnopedagoških intervencija potrebama djece i mladih s poremećajima u ponašanju // Pedagogijska istraživanja, 6 (2009), 1-2; 9-28 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 475705 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjerenost sadržaja socijalnopedagoških intervencija potrebama djece i mladih s poremećajima u ponašanju
(The compatibility of the sociopedagogical interventions content and the needs of children and youth with behavioral disorders)
Autori
Bouillet, Dejana ; Uzelac, Slobodan ; Dodig, Dora
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 6
(2009), 1-2;
9-28
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
socijalnopedagoške intervencije; djeca i mladi s poremećajima u ponašanju
(sociopedagogical interventions; children and youth with behavioral disorders)
Sažetak
Rad je usmjeren analizi primjerenosti sadržaja socijalnopedagoških intervencija potrebama djece i mladih s poremećajima u ponašanju, a temelji se na rezultatima istraživanja „Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj“. Istraživanje je provedeno 2008. godine na uzorku 173 socijalnih pedagoga koji sudjeluju u sustavu intervencija namijenjenih ovoj skupini djece i mladih. Pritom se polazi od definicije prema kojoj socijalnopedagoške intervencije podrazumijevaju stručnu pomoć u odgoju koja se, ovisno o postojećem poremećaju u ponašanju i/ili riziku, provodi putem socijalnog i pedagoškog vođenja djece i mladih, ali i društvenih skupina kojima pripadaju. U tom smislu, u radu autori nastoje odgovoriti na pitanje o povezanosti strukture i sadržaja socijalnopedagoških intervencija sa specifičnim problemima u socijalnom funkcioniranju njihovih korisnika. Posebna pozornost posvećena je iznalaženju veza između problema u socijalnom funkcioniranju djece i mladih s (a) razinom intervencije u kojoj sudjeluju, (b) načinom na koji su u intervenciju uključeni i (c) zastupljenošću pojedinih sadržaja u socijalnopedagoškoj intervenciji (individualni rad s korisnikom, grupni rad s korisnikom, rad s članovima obitelji, edukacija osoba koje sudjeluju u odgoju korisnika i dr.). Zaključno autori nude vlastito viđenje potreba i mogućnosti širenja fleksibilnosti intervencija namijenjenih ovoj ranjivoj društvenoj skupini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2630 - Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb