Pregled bibliografske jedinice broj: 475555
Spolne razlike u impulzivnom kupovanju
Spolne razlike u impulzivnom kupovanju // XVII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova. / Sorić, I. ; Ćubela Adorić, V. ; Gregov, LJ. ; Penezić, Z. (ur.).
Zadar: Sveučilište, Odjel za psihologiju, 2010. str. 130-130 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 475555 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spolne razlike u impulzivnom kupovanju
(Sex differences in impulsive buying)
Autori
Butković, Ana ; Vukasović, Tena ; Bratko, Denis
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
XVII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova.
/ Sorić, I. ; Ćubela Adorić, V. ; Gregov, LJ. ; Penezić, Z. - Zadar : Sveučilište, Odjel za psihologiju, 2010, 130-130
ISBN
978-953-7237-65-3
Skup
XVII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.05.2010. - 29.05.2010
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
implzivno kupovanje; spolne razlike
(impulsive buying; sex differences)
Sažetak
Kupovanje danas predstavlja važan dio života svakog pojedinca. Iako svi priželjkuju racionalne odluke o kupovini koje uključuju prikupljanje informacija, procjenu alternativa i donošenje odluka temeljenih na analizi troška i dobitka, kupovanje je često iracionalno i pod utjecajem želja, potreba, emocija i raspoloženja. Impulzivno kupovanje se odnosi na kupovanje bez prethodne namjere koje često prate jake emocije i nedostatak planiranja. Prethodna istraživanja ukazuju da u impulzivnom kupovanju postoje spolne razlike pri čemu žene pokazuju veću tendenciju k impulzivnom kupovanju. U ovom istraživanju smo željeli provjeriti taj nalaz na hrvatskom uzorku. Skala impulzivnog kupovanja, koja mjeri i kognitivnu i emocionalnu komponentu impulzivnog kupovanja, primijenjena je na 282 muškarca i 394 žena, dobi između 16 i 22 godine. Spolne razlike su provjerene za ukupan rezultat te za kognitivnu i emocionalnu komponentu. Dobivene su statistički značajne razlike u impulzivnom kupovanju, kao i njegovoj kognitivnoj i emocionalnoj komponenti u očekivanom smjeru, odnosno žene su izjavljivale da su sklonije impulzivnom kupovanju od muškaraca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1399 - Genetski i okolinski doprinos razvoju ličnosti (Bratko, Denis, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb