Pregled bibliografske jedinice broj: 475174
Sustav javne radiotelevizije : menadžerski diskurs izlaska iz upravljačko-organizacijske krize (primjer: Hrvatska radiotelevizija /HRT/)
Sustav javne radiotelevizije : menadžerski diskurs izlaska iz upravljačko-organizacijske krize (primjer: Hrvatska radiotelevizija /HRT/) // Društvo i tehnologija 2010 : zbornik radova = Society and technology 2010 : proceedings / Plenković, Juraj (ur.).
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo, 2010. str. 458-462 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 475174 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sustav javne radiotelevizije : menadžerski diskurs
izlaska iz upravljačko-organizacijske krize
(primjer: Hrvatska radiotelevizija /HRT/)
(System of public radio television – managerial
discourse to exit the management and
organisational crisis (case study: Croatian Radio
Television /CRT/))
Autori
Radoš, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Društvo i tehnologija 2010 : zbornik radova = Society and technology 2010 : proceedings
/ Plenković, Juraj - Zagreb : Hrvatsko komunikološko društvo, 2010, 458-462
ISBN
978-953-6226-22-1
Skup
Međunarodni znanstveni skup Društvo i tehnologija 2010 = International Scientific Conference Society and technology 2010
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 28.06.2010. - 30.06.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Hrvatska radiotelevizija ; upravljanje ; kriza ; masmediji ; prilike ; prijetnje ; okolina
(Croatian Radio Television ; management ; crisis ; mass media ; opportunities ; threats ; enviroment)
Sažetak
HRT kao javna ustanova, čiji je osnivač Republika Hrvatska, regulirana je Zakonom o HRT usvojenim u veljači 2003., čija djelatnost obuhvaća proizvodnju i emitiranje radijskog i televizijskog programa, te glazbenu proizvodnju. Nacionalna javna radiotelevizijska ustanova nalazi se pred ulaskom hrvatske države u EU. Položaj ustanove određen je unutarnjim i vanjskim čimbenicima okoline koji različitim intenzitetom utječu na njezin oblik i organizacijsko ponašanje. S obzirom na brze promjene, HRT je u dinamičnoj i promjenljivoj okolini. Dinamična okolina perpetuirana je globalizacijom u kojoj sve brže i više rastu zahtjevi za znanjima, sposobnostima i vještinama koja su neusporediva sa istima u ranijem vremenu minimalnih, nevažnih i gotovo zanemarivih promjena u okolini. HRT i njezino vodstvo prepoznaju recentnu okolinu kojom vlada nedvojbena i nemilosrdna borba za utvrđivanje njezina položaja uspješnog promicatelja javnih interesa i interesa javnosti, ali i jednako tako nužnost postojanja vitalnog nacionalnog poslovnog sustava za proizvodnju, objavljivanje, promet i prodaju kvalitetnih rtv programa (core business) na nacionalnom, regionalnom, ali i lokalnom, ujedno i dinamičnom globalnom medijskom tržištu obilježenom rapidno invazivnom uplivu konkurencije privatnih komercijalnih medija i sve zahtjevnijim očekivanjima klijenata (audio/vizualnim potrošačima). HRT kao najutjecajniji masmedij napušta (stari) nekomercijalni karakter i nalazi se u fazi deregulacije ili reregulacije medijskog sustava. Stoga HRT, posebno HTV svoje aktivnosti modificira u komercijalne, a njezino vodstvo omogućava da sustav HRT-a prepozna i iskoristi prilike i prijetnje. Prilika, ujedno i prijetnja, jest proces koncentracije koji se odvija i u ostalim industrijama, a za HRT je bitno prepoznavanje koncentracije u masmedijima. Uočena medijska profilacija ogleda se u natjecanju za povećanjem brojnosti publike kao i rastom financijske potpore medijima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-128-0000000-3620 - Hrvatska medijska komunikacija u konvergentnom okruženju (Plenković, Mario, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb
Profili:
Goran Radoš
(autor)