Pregled bibliografske jedinice broj: 475047
Komunikacija i interakcija u potrošačkom prostoru
Komunikacija i interakcija u potrošačkom prostoru // Društvo i tehnologija 2009. Knjiga sažetaka. / Plenković, Juraj (ur.).
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo, 2009. str. 29-29 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 475047 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacija i interakcija u potrošačkom prostoru
(Communication and Interaction in Consumer Space)
Autori
Stanić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Društvo i tehnologija 2009. Knjiga sažetaka.
/ Plenković, Juraj - Zagreb : Hrvatsko komunikološko društvo, 2009, 29-29
Skup
Društvo i tehnologija 2009.
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 28.06.2009. - 30.06.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
prostor; trgovački centar kupovina; komunikacija; interakcija; socijabilnost
(space; shopping centre; communication; interaction; sociability)
Sažetak
Sukladno obilježjima interijera i sadržajima koje obuhvaćaju, u modernim se potrošačkim prostorima odvija interakcija i komunikacija između prostora, aktera i njihovih aktivnosti, temeljem čega ovi prostori ostavljaju utisak socijabilnih mjesta. U radu se, kao reprezent modernih potrošačkih prostora, razmatra trgovački centar. Na temelju rezultata istraživanja, analiza se usmjerava na prostor i aktere u potrošnji. Trgovački centar je kreirano okruženje, koje simulira javne prostore i omogućuje aktivnosti dokolice, socijalizacije i kupovine, koje su ovdje umrežene u potrošnji. Elementima interijera, znakovima, atmosferom i sadržajima prostor se pojavljuje kao kreator poruke kojoj je temeljni cilj poticanje potrošnje, čime se definira kao manipulativan. Komunikacija između prostora i potrošača je recipročan, efektivan proces jer potrošači reagiraju na simulativni poticaj prostora. Stoga, iako su potrošnja i kupovina socijalne aktivnosti, koje uključuju interakciju i komunikaciju, te zavise od socio-ekonomskog konteksta i socijalnih okruženja pojedinca, u ovom su prostoru usmjerene i ograničene. Komunikativnost, kreativnost i osobno odlučivanje, kao tradicionalne odlike prodavača, svedene su na minimum. Humana komunikacija prodavača je ograničena, naučena i neiskrena, a sve je više zamjenjuje nehumana, s uređajima. Zaključuje se kako u konkretnom, modernom potrošačkom prostoru komunikacija i interakcija gube spontanost i reciprocitet, a, sukladno tome, socijalni odnosi socijabilnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija