Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 475030

Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status svoje struke?


Šućur, Zoran
Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status svoje struke? // Knjiga sažetaka - 3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "10+ Snage socijalne pedagogije" / Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita ; Kranželić, Valentina (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga socijalnih pedagoga (HUSP) ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 85-86 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 475030 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status svoje struke?
(How do social pedagogues in Croatia perceive the social and professional status of their occupation?)

Autori
Šućur, Zoran

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka - 3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "10+ Snage socijalne pedagogije" / Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita ; Kranželić, Valentina - Zagreb : Hrvatska udruga socijalnih pedagoga (HUSP) ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 85-86

ISBN
978-953-6418-63-3

Skup
3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "10+ Snage socijalne pedagogije"

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.04.2010. - 25.04.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
socijalna pedagogija; profesija; profesionalizam; profesionalna obilježja; Hrvatska
(social pedagogy; profession; professionalism; professional dimensions; Croatia)

Sažetak
Rad istražuje profesionalni status i prestiž socijalne pedagogije u društvu na temelju percepcija samih socijalnih pedagoga. Socijalna pedagogija aspirira na status profesije, tj. za ovu je dispciplinu karakteristična „potraga za identiteom“ i „težnja za profesionalnim statusom“. Povremene rasprave o identitetu socijalne pedagogije mogu se interpretirati u pozitivnom smislu: kao pokušaj ove discipline da adekvatno odgovori na promjene u društvu. Tako je ispitana percepcija stupnja razvijenosti različitih dimenzija (obilježja) socijalne pedagogije (profesionalna znanja i vještine, autonomija, profesionalna organiziranost, etički kodeks, vanjska prepoznatljivost) te je napravljena usporedba društvenog ugleda socijalne pedagogije u odnosu na srodne discipline (psihologija, pedagogija, socijalni rad i sl.). Kako bi se analizirale percepcije profesionalnog i društvenog statusa socijalne pedagogije, provedeno je 2008. godine, u sklopu projekta „Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj“, istraživanje na uzorku od 194 socijalna pedagoga koji su bili zaposleni u različitim institucijama koje pružaju intervencije različitim skupinama (djeci i odraslima). Istraživane profesionalne dimenzije s obzirom na percipirani stupanj razvijenosti mogu se svrstati u tri skupine. Prvu skupinu čine tri najrazvijenije dimenzije: etički kodeks, praktična djelatnost i korpus teorijskih znanja. Na drugoj je strani skupina od tri najslabije razvijene dimenzije: vanjska prepoznatljivost, društveni ugled i profesionalna organizacija. Između ovih dviju skupina dimenzija nalazi se profesionalni autoritet. Nema značajnih razlika među samim socijalnim pedagozima o pojedinim aspektima profesionalnog razvoja ili društvenog statusa vlastite struke. Kada su u pitanju mjere unapređenja profesionalnog i društvenog statusa socijalne pedagogije, pozornost treba posvetiti i promicanju profesionalizacije i profesionalizma, koji podrazumijeva: vjerovanje u stručnost, visoki etički i stručni standardi te orijentiranost na uslugu (altruizam). Socijalni pedagozi moraju uključiti svoju ličnost u obavljanje profesionalnog rada, što znači da je povezanost između osobnog i profesionalnog razvoja vrlo važna za karijeru socijalnog pedagoga.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Socijalne djelatnosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0000000-2630 - Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zoran Šućur (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šućur, Zoran
Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status svoje struke? // Knjiga sažetaka - 3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "10+ Snage socijalne pedagogije" / Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita ; Kranželić, Valentina (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga socijalnih pedagoga (HUSP) ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 85-86 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Šućur, Z. (2010) Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide društveni i profesionalni status svoje struke?. U: Ferić Šlehan, M., Jandrić Nišević, A. & Kranželić, V. (ur.)Knjiga sažetaka - 3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "10+ Snage socijalne pedagogije".
@article{article, author = {\v{S}u\'{c}ur, Zoran}, year = {2010}, pages = {85-86}, keywords = {socijalna pedagogija, profesija, profesionalizam, profesionalna obilje\v{z}ja, Hrvatska}, isbn = {978-953-6418-63-3}, title = {Kako socijalni pedagozi u Hrvatskoj vide dru\v{s}tveni i profesionalni status svoje struke?}, keyword = {socijalna pedagogija, profesija, profesionalizam, profesionalna obilje\v{z}ja, Hrvatska}, publisher = {Hrvatska udruga socijalnih pedagoga (HUSP) ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}u\'{c}ur, Zoran}, year = {2010}, pages = {85-86}, keywords = {social pedagogy, profession, professionalism, professional dimensions, Croatia}, isbn = {978-953-6418-63-3}, title = {How do social pedagogues in Croatia perceive the social and professional status of their occupation?}, keyword = {social pedagogy, profession, professionalism, professional dimensions, Croatia}, publisher = {Hrvatska udruga socijalnih pedagoga (HUSP) ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font