Pregled bibliografske jedinice broj: 475025
Izazovi suvremene socijalne pedagogije s obzirom na fenomenološka obilježja poremećaja u ponašanju djece i mladih
Izazovi suvremene socijalne pedagogije s obzirom na fenomenološka obilježja poremećaja u ponašanju djece i mladih // Knjiga sažetaka - 3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "10+ Snage socijalne pedagogije" / Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita ; Kranželić, Valentina (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga socijalnih pedagoga (HUSP) ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 83-84 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 475025 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi suvremene socijalne pedagogije s obzirom na fenomenološka obilježja poremećaja u ponašanju djece i mladih
(Challanges of the recent social pedagogy according the phenomenological characteristics of the behavioural disorders of children and youth)
Autori
Bouillet, Dejana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka - 3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "10+ Snage socijalne pedagogije"
/ Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita ; Kranželić, Valentina - Zagreb : Hrvatska udruga socijalnih pedagoga (HUSP) ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 83-84
ISBN
978-953-6418-63-3
Skup
3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "10+ Snage socijalne pedagogije"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.04.2010. - 25.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
socijalna pedagogija; socijalnopedagoške intervencije; djeca i mladi s poremećajima u ponašanju
(social pedagogy; sociopedagogical interventions; children and youth with behavioral disorders)
Sažetak
Među brojnim pristupima koji nastoje odgovoriti posebnim potrebama djece i mladih s poremećajima u ponašanju svakako se ističe socijalna pedagogija, interdisciplinarna znanost, teorija i praksa koja u intervencijskom aspektu uključuje pet ključnih dimenzija: skrb, inkluziju, socijalizaciju, odgojno-obrazovnu potporu i socijalnu edukaciju. Pritom je usmjerena na odgojno djelovanje prema djeci, mladima i njihovim socijalnim okruženjima, prakticirajući profesionalne kompetencije koje uključuju individualne i grupne oblike odgojno-obrazovnog, rehabilitacijskog i psihosocijalnog rada. S time u vezi, izlaganje je usmjereno analizi fenomenoloških obilježja poremećaja u ponašanju djece i mladih, u cilju doprinosa raspravi o potrebi i mogućnostima usavršavanja oblika i sadržaja socijalnopedagoških intervencija s obzirom na socijalno funkcioniranje njihovih korisnika. Temelji se na rezultatima istraživanja „Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj“ koje je provedeno 2008. godine na uzorku 173 socijalnih pedagoga koji sudjeluju u sustavu intervencija namijenjenih ovoj skupini djece i mladih. U izlaganju se nastoji odgovoriti na pitanje o povezanosti strukture i sadržaja socijalnopedagoških intervencija sa specifičnim problemima u socijalnom funkcioniranju njihovih korisnika. Posebna pozornost posvećena je iznalaženju veza između problema u socijalnom funkcioniranju djece i mladih sa zastupljenošću pojedinih sadržaja u socijalnopedagoškoj intervenciji (individualni rad s korisnikom, grupni rad s korisnikom, rad s članovima obitelji, edukacija osoba koje sudjeluju u odgoju korisnika i dr.). Istraživanjem je utvrđeno da se suvremeni socijalni pedagozi suočavaju sa širokim spektrom i kumuliranim teškoćama korisnika intervencija, uz istodobni izostanak individualiziranog i diferenciranog pristupa pojedinim skupinama korisnika u socijalnopedagoškim intervencijama. Zaključno autorica nudi vlastito viđenje potreba i mogućnosti širenja fleksibilnosti intervencija namijenjenih ovoj ranjivoj društvenoj skupini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2630 - Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Dejana Bouillet
(autor)