Pregled bibliografske jedinice broj: 474926
Uloga automatskih misli, navika učenja i ispitne anksioznosti u objašnjenju školskog uspjeha i zadovoljstva učenika
Uloga automatskih misli, navika učenja i ispitne anksioznosti u objašnjenju školskog uspjeha i zadovoljstva učenika // Društvena istraživanja, 15 (2006), 6; 987-1004 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 474926 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga automatskih misli, navika učenja i ispitne anksioznosti u objašnjenju školskog uspjeha i zadovoljstva učenika
(The role of automatic thoughts, learning habits and test anxiety in elementary school students' academic achievement and satisfaction)
Autori
Živčić-Bećirević, Ivanka ; Rački, Željko
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 15
(2006), 6;
987-1004
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
automatske misli; ispitna anksioznost; školski uspjeh
(automatic thoughts; test anxiety; school success)
Sažetak
Ovim su se ispitivanjem željele provjeriti moguće razvojne razlike u ulozi automatskih misli u objašnjenju školskog uspjeha kod djece. Korištena je ranije konstruirana skala za procjenu automatskih misli pri učenju i polaganju ispita koja je kod studenata rezultirala s četiri interpretabilna faktora: strah od neuspjeha, strah od razočarenja roditelja, nedostatak motivacije i interesa, pozitivne/ohrabrujuće misli. Ispitivanje je provedeno sa 720 učenika 6. do 8. razreda osnovne škole, u dobi od 12 do 14 godina. Pored automatskih misli pri učenju, učenici su procjenjivali svoju ispitnu anksioznost, kao i navike učenja. Sva tri tipa negativnih, ali ne i pozitivne automatske misli pokazale su se značajnim prediktorom školskog uspjeha, dok su se pozitivne misli, kao i negativne misli koje odražavaju strah od neuspjeha i strah od razočarenje roditelja pokazale značajnim prediktorom zadovoljstva učenika. Djevojčice imaju značajno više negativnih misli koje opisuju strah od neuspjeha u odnosu na dječake, što se odražava i u njihovoj jače izraženoj ispitnoj anksioznosti. One također ulažu više napora u učenje i postižu bolji uspjeh, ali su manje zadovoljne svojim školskim postignućima od dječaka. Premda nema dobne razlike u učestalosti pozitivnih misli, stariji učenici imaju više negativnih misli od mlađih, kao i jače izraženu ispitnu anksioznost. Negativne automatske misli koje odražavaju strah od razočarenja roditelja značajno pridonose uspjehu i zadovoljstvu samo kod starijih, a ne i mlađih učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- IBSS - The International Bibliography of the Social Sciences
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Journal Citation Reports
- Political Science Complete, SocINDEX with Full Text (EBSCO)
- Scopus