Pregled bibliografske jedinice broj: 474781
INTERNALNA STRUKTURA UPITNIKA ZA DJECU I MLADE
INTERNALNA STRUKTURA UPITNIKA ZA DJECU I MLADE // 10+ snage socijalne pedagogije, Knjiga sažetaka, 3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga / Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita, Kranželić, Valentina (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga socijalnih pedagoga (HUSP) ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 74.-75. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 474781 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
INTERNALNA STRUKTURA UPITNIKA ZA DJECU I MLADE
(INTERNAL STRUCTURE OF THE SURVEY FOR CHILDREN AND YOUTH)
Autori
Novak, Miranda, Mihić, Josipa, Bašić, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
10+ snage socijalne pedagogije, Knjiga sažetaka, 3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga
/ Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita, Kranželić, Valentina - Zagreb : Hrvatska udruga socijalnih pedagoga (HUSP) ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 74.-75.
ISBN
978-953-6418-63-3
Skup
3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem, 10+ Snage socijalne pedagogije
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.04.2010. - 25.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
procjena potreba; upitnik za djecu i mlade; faktorska analiza
(need assessment; children and youth survey; factor analysis)
Sažetak
U sklopu projekta Zajednice koje brinu koji se provodi u suradnji Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta i Istarske županije radi se na adaptaciji i konstrukciji hrvatske verzije Upitnika za djecu i mlade koji je preuzet od Hawkinsa i Catalana i njihovog sustava Communities that Care. Upitnik za djecu i mlade čini se dobrim alatom za procjenu rizičnih i zaštitnih čimbenika u nekoj zajednici te znanstveno utemeljenim polazištem planirane i učinkovite prevencije. S obzirom na činjenicu da američki upitnik nije posve primjeren za primjenu u Hrvatskoj zbog svoje dužine, dugotrajnosti primjene, kulturalnih razlika te specifičnosti u rizičnim i zaštitnim čimbenicima, željeli smo konstruirati hrvatski upitnik koji se naslanja na američku tradiciju no podrazumijeva naše specifičnosti. Krajnji cilj ovog istraživanja bila je konstrukcija praktičnog i relativno brzo primjenjivog alata koji će moći koristiti razne lokalne zajednice u Hrvatskoj. U te svrhe, prevedeni je američki upitnik tijekom 2009. godine primijenjen na 1125 ispitanika, 492 učenika osnovnih te 633 učenika srednjih škola. Ispunjavali su ga učenici 6. i 8. razreda osnovne škole te 2. i 4. razreda srednje škole. Istraživanje se provodilo na području grada Zagreba gdje je upitnik pilotiran te na području Istarske županije (gradovi Pula, Poreč, Labin te Buje). Nakon što je prikupljen dovoljan broj ispitanika s obzirom na broj varijabli u upitniku, upitnik je podvrgnut faktorskoj analizi. U prezentaciji će biti prikazana dobivena faktorska struktura, logički okvir za odabir čestica te daljnje implikacije za korištenje upitnika u praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2625 - Zajednice koje brinu - razvoj, implementacija i evaluacija modela prevencije (Bašić, Josipa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb