Pregled bibliografske jedinice broj: 474680
Posebnosti rada s učenicima sa specifičnim poteškoćama u učenju
Posebnosti rada s učenicima sa specifičnim poteškoćama u učenju // Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2008. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 474680 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Posebnosti rada s učenicima sa specifičnim poteškoćama u učenju
(Specifics of Working with Students with specific Learning Difficulties)
Autori
Bedeković, Vesna ; Zrilić, Smiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 16.10.2008. - 18.10.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
učenici sa specifičnim teškoćama u učenju; disleksija; disgrafija; diskalkulija; Hrvatski nacionalni obrazovni standard
(students with specific learning difficulties; dyslexsia; dysgraphia; dyscacculia; Croatian National Educational Standard)
Sažetak
U radu su elaborirane posebnosti rada sa specifičnim teškoćama učenja koji predstavlja izuzetno zahtjevnu zadaću za učitelja, ne samo zbog posebnosti nastavnih metoda, već i zbog potrebne vještine integracije novih učenika u školsku i razrednu zajednicu. Pritom se od posebne važnosti smatraju pozitivno razredno ozračje, komunikacija i socijalni kontakti s drugim učenicima te ohrabrivanje i poticanje na ustrajnost u radu, dok se uloga učitelja ogleda u uočavanju i prepoznavanju njihovih teškoća, primjeni specifičnih nastavnih metoda s ciljem učinkovite pomoći u lakšem svladavanju nastavnog gradiva, ali i u komunikaciji i snalaženju u okolini kako bi bili prihvaćeni od strane vršnjaka. Iako Hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS), kao jedna od mogućnosti unošenja promjena u odgojno-obrazovnu djelatnost u školi učiteljima daje smjernice za rad s učenicima sa specifičnim teškoćama u učenju, uočava se nedostatak razrađenog koncepta sustavnog stručnog usavršavanja učitelja i stručnih suradnika, kako bi se osigurala potrebna kompetentnosti za rad s takvim učenicima, od prepoznavanja njihovih posebnosti, preko izbora najprikladnijih didaktičko-metodičkih pristupai oblika rada, do vrjednovanja njihove uspješnosti. U završnom dijelu rada kroz studiju slučaja djevojke s disleksijom, disgrafijom i diskalkulijom prikazani su njeni napori i nastojanja za uključivanjem u normalan život i doživljavanje vlastite različitosti kao prednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb