Pregled bibliografske jedinice broj: 47459
Dodiri Hrvatske i Ugarske u ozračju srednjeuropske umjetnosti kasnoga srednjeg vijeka
Dodiri Hrvatske i Ugarske u ozračju srednjeuropske umjetnosti kasnoga srednjeg vijeka // Hrvatska/Mađarska/Europa: stoljetne likovno-umjetničke veze / Damjanov, Jadranka (ur.).
Zagreb: Društvo mađarskih znanstvenika i umjetnika u Hrvatskoj (DMZUH), 2000. str. 49-60 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 47459 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dodiri Hrvatske i Ugarske u ozračju srednjeuropske umjetnosti kasnoga srednjeg vijeka
(Croatian-Hungarian Relations within the Context of the Middle-European Late Medieval Art)
Autori
Vukičević-Samaržija, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Hrvatska/Mađarska/Europa: stoljetne likovno-umjetničke veze
/ Damjanov, Jadranka - Zagreb : Društvo mađarskih znanstvenika i umjetnika u Hrvatskoj (DMZUH), 2000, 49-60
Skup
Simpozij hrvatskih i mađarskih povjesničara umjetnosti Hrvatska/Mađarska/Europa: stoljetne likovno-umjetničke veze
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 31.05.1997. - 01.06.1997
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Hrvatska; Mađarska; Srednji vijek; umjetnost; arhitektura; gotika
(Croatia; Hungary; Middle Ages; art; architecture; Gothic)
Sažetak
Prihvatimo li tu opće poznatu tvrdnju da sačuvana arhitektura kasnog srednjeg vijeka sjeverne ili kontinentalne Hrvatske pripada svojim temeljnim oznakama srednjoeuropskom umjetničkom krugu, nužno je prema oblikovanju ljuske prostora odrediti njene dodire unutar te sredine. Te temeljne oznake, tlocrtna tipologija sakralne arhitekture kasnog srednjeg vijeka i organizacija prostora čitljiva na sačuvanim spomenicima sjeverne Hrvatske, pokazuju svoju pripadnost srednjoeuropskom umjetničkom krugu, a oblikovanje gornjeg dijela ljuske prostora svodova upravo najviše pokazuju puteve širenja stila i njegove promjene koje se mogu promatrati i raspoznavati na primjerima sačuvanih spomenika. Većina spomenika sačuvala je svoju izvornu tlocrtnu tipologiju, a arhitektonska plastika manje je sačuvana. Elementi elevacije: svodovi, rebra ključni kameni, konzole, portali, dijelovi su ljuske prostora koji upravo najviše govore o stilu. Kako su uglavnom ti elementi elevacije propali, gotovo u potpunosti na prostoru Pečujske biskupije u međurječju, izvori i promjene likovnih pojava mogu se proučavati samo na malom broju spomenika. Njihove sličnosti čine skupine unutar prostora sjeverne Hrvatske, ili usporedne primjere s pojedinim srednjoeuropskim kamenarskim radionicama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
00200101
Ustanove:
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb
Profili:
Diana Vukičević-Samaržija
(autor)