Pregled bibliografske jedinice broj: 474256
Mogućnosti smanjenja emisije štetnih sastojaka Dieselovih motora za Euro 6
Mogućnosti smanjenja emisije štetnih sastojaka Dieselovih motora za Euro 6 // I SAVJETOVANJE SA MEĐUNARODNIM UČEŠĆEM "TRANSPORT I SAVREMENI USLOVI POSLOVANJA" / Drašković, Danislav (ur.).
Travnik, 2010. str. 103-112 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 474256 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti smanjenja emisije štetnih sastojaka Dieselovih motora za Euro 6
(Possibilities of Reducing Diesel Engine Harmful Emissions for Euro 6 Standard)
Autori
Zavada, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
I SAVJETOVANJE SA MEĐUNARODNIM UČEŠĆEM "TRANSPORT I SAVREMENI USLOVI POSLOVANJA"
/ Drašković, Danislav - Travnik, 2010, 103-112
ISBN
978-9958-640-06-3
Skup
I SAVJETOVANJE SA MEĐUNARODNIM UČEŠĆEM "TRANSPORT I SAVREMENI USLOVI POSLOVANJA"
Mjesto i datum
Travnik, Bosna i Hercegovina, 27.05.2010. - 28.05.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Dieselov motor; smanjenje štetnih sastojaka; Euro 6
(Diesel Engine; reducing harmful emissions; Euro 6)
Sažetak
U cilju zaštite okoliša donose se odgovarajuće mjere za smanjenje štetnog djelovanja pa tako i za smanjenje emisije štetnih sastojaka Dieselovih motora ugrađenih na razne vrste prijevoznih sredstava. Za Dieselove motore na teretnim vozilima na snazi su norme Euro 5 za područje EU. Kao što su u prošlosti stalno smanjivane vrijednosti dopuštene emisije štetnih sastojaka, tako se i u budućnosti predviđa daljnje smanjenje. Logičnim slijedom planira se uvođenje Euro 6 normi, koje predviđaju daljnje značajno smanjenje vrijednosti dopuštene emisije štetnih sastojaka. U radu se analiziraju tehničke mogućnosti postizanja tako niskih vrijednosti dopuštene emisije štetnih sastojaka Dieselovih motora. S obzirom na to da se radi o vrlo teško ostvarivim vrijednostima, tehnička rješenja postaju sve složenija i skuplja. U odnosu na smanjenje emisije NOx i čestica u osnovi se kombiniraju rješenja primjenom katalizatora koji provode selektivnu katalitičku redukciju NOx ili vraćanje ispušnih plinova te primjenom pročistača čestica. Rezultati se mogu poboljšati i prilagodbom rashladnog uređaja motora. Uz smanjenje emisije štetnih sastojaka, također se mora smanjivati i potrošnja goriva u svijetlu opće tendencije smanjenja potrošnje energije po jedinici obavljenog rada i u cilju smanjenja emisije CO2 kao jednog od uzročnika stvaranja efekta staklenika. Poduzete mjere u tu svrhu najčešće imaju za posljedicu povećanje emisije CO. U radu se također analiziraju utjecajne veličine na emisiju CO i mogućnosti njegova smanjenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
135-1352339-2344 - Internalizacija eksternih troškova prometa i metodologija prevencije (Golubić, Jasna, MZOS ) ( CroRIS)
135-1352339-2346 - Razvoj željeznice kao budućeg nositelja prometnog opterećenja (Blašković Zavada, Jasna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Profili:
Josip Zavada
(autor)