Pregled bibliografske jedinice broj: 474183
Proces integriranja informacijsko-komunikacijske tehnologije (ICT) u tradicionalne strukture strojarstva
Proces integriranja informacijsko-komunikacijske tehnologije (ICT) u tradicionalne strukture strojarstva, 2004., diplomski rad, preddiplomski, Veleučilište u Karlovcu, Karlovac
CROSBI ID: 474183 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proces integriranja informacijsko-komunikacijske tehnologije (ICT) u tradicionalne strukture strojarstva
(The Process of Integrating Information and Communication Technology (ICT) in the Traditional Structure of Mechanical Engineering)
Autori
Glumac, Dejan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Veleučilište u Karlovcu
Mjesto
Karlovac
Datum
24.06
Godina
2004
Stranica
62
Mentor
Luić, Ljerka
Ključne riječi
informacijsko-komunikacijske tehnologije; tradicionalne strukture; strojarstvo; integriranje
(information and communication technologies; traditional structures; mechanical engineering; integration)
Sažetak
U uvodnom dijelu rada kroz povijesni razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologija (ICT) dan je prikaz osnovnih faza, te bitnih karakteristika informacijske revolucije koja je dovela do razvoja modernih tehnologija, koncepata primjene i novog načina poslovanja. Pokazano je da se uvođenjem ICT-a u poslovne procese stvaraju nove vrijednosti koje rezultiraju uštedama na razini poslovnih procesa, te stvaraju dodanu vrijednost za tvrtku. U središnjem dijelu rada, temeljem stvarnih dokumenata tvrtke Alstom Hrvatska d.o.o., detaljno je opisan proces informatizacije poslovne funkcije upravljanja materijalima. Potvrđene su pretpostavke da se implementacijom ICT-a smanjuje vrijeme koje je potrebno kako bi se poslovni proces priveo kraju, da su pritom pogreške u komunikaciji znatno manje, a svi poslovni procesi postaju koherentniji što značajno utječe na poslovanje, te povećava profit. Konstatirano je da usmjerenje proizvodne tvrtke na e-nabavu može omogućiti njeno plasiranje određenog segmenta poslovanja na novo tržište, čime se stječe prednost jer nestaju zemljopisne granice što dovodi do mogućnosti većeg izbora koji smanjuje cijenu nabave, a povećava kvalitetu. Novonastali trendovi poslovanja traže od proizvodnih tvrtki, koje žele povećati ili dodati vrijednost proizvodu i/ili usluzi, da koriste elektroničku podršku usluge. Takvim načinom poslovanja stvara se izlaz na Internet koji transformira klasične tvrtke u virtualne tvrtke ili organizacije ovisno o interesima, s naglasakom na brojne mogućnosti i oblike organiziranja kojima klasične tvrtke nisu dorasle. Kroz dokumentaciju i dostupne izvore, u radu je dan prikaz prednosti i nedostataka takvog načina poslovanja u kojem povezivanje tehnologije i procesa predstavlja uvjet kompletne informatizacije poslovanja proizvodne tvrtke u strojarstvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo, Informacijske i komunikacijske znanosti
Napomena
Stručni preddiplomski studij Strojarstva