Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 473955

Pedagogijska znanost: između teorije i pedagoške prakse


Hrvatić, Neven
Pedagogijska znanost: između teorije i pedagoške prakse // Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2008. (plenarno, međunarodna recenzija, pp prezentacija, znanstveni)


CROSBI ID: 473955 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagogijska znanost: između teorije i pedagoške prakse
(Pedagogical science: the theory and pedagogical practice)

Autori
Hrvatić, Neven

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni

Skup
Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja

Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 16.10.2008. - 18.10.2008

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
pedagogijska znanost; pedagoška praksa; studij pedagogije; popularna pedagogija
(pedagogical science; pedagogical practices; the study of pedagogy; popular pedagogy)

Sažetak
Pedagogijska znanost danas, prolazi svojevrsnu katarzu: između glorificiranja i negiranja, krize i ekspanzije, proturječju između teorije i pedagoške prakse. Iako je u suvremenom svijetu na djelu nekoliko razvoja koji se, zbog svoje sveprisutnosti, mogu držati zajedničkim pravcima u znanosti o odgoju, polaznica novih pristupa i konceptualnih modela je: važnost promjena i prilagodbi, uz zadržavanje temeljnih teorijskih odrednica. Isticanje potrebe za promjenama tradicionalne pedagogije proizlazi i iz stvaranja nove paradigme: prema gledanju na život i svijet iz više pravaca i filozofskih pogleda, gdje se mijenja i pedagoški način mišljenja kao i ustroj škole od (pre)naglašenog spoznajnog (kognitivnog), prema socijalnim odnosima, demokratskoj participaciji i suradničkom učenju. Neposredne implikacije novih pristupa u pedagogiji očituju se i na provedbenoj razini: studiju pedagogije i implementaciji u pedagoškoj (školskoj) praksi, koncepciji cjeloživotnog učenja i trajnog profesionalnog razvoja pedagoga. Na taj način kontinuirano praćenje (i poticanje) razvoja pedagogijske znanosti postaje temeljna pretpostavka unapređenja kvalitete i efikasnosti obrazovanja i potrebni iskorak prema društvu znanja. Dometi suvremene pedagogije neće biti ograničeni jedino ako će produkt biti znanja koja će trebati svima, uvažavajući realnost, ali i neiskorištene potencijale. Posebno je to razvidno u segmentu opće i sistematske pedagogije, kojima je razvoj usporen u odnosu na lepezu subpedagogijskih disciplina, koje su često zasnovane na površnim vezama s matičnom znanosti i sve više nose predznak stručne i/ili popularne pedagogije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Neven Hrvatić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hrvatić, Neven
Pedagogijska znanost: između teorije i pedagoške prakse // Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2008. (plenarno, međunarodna recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
Hrvatić, N. (2008) Pedagogijska znanost: između teorije i pedagoške prakse. U: Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja.
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven}, year = {2008}, keywords = {pedagogijska znanost, pedago\v{s}ka praksa, studij pedagogije, popularna pedagogija}, title = {Pedagogijska znanost: izme\dju teorije i pedago\v{s}ke prakse}, keyword = {pedagogijska znanost, pedago\v{s}ka praksa, studij pedagogije, popularna pedagogija}, publisherplace = {Mostar, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven}, year = {2008}, keywords = {pedagogical science, pedagogical practices, the study of pedagogy, popular pedagogy}, title = {Pedagogical science: the theory and pedagogical practice}, keyword = {pedagogical science, pedagogical practices, the study of pedagogy, popular pedagogy}, publisherplace = {Mostar, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font