Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 473714

Efikasnost pedagoških oblika pripremanja romske djece za uključivanje u primarno obrazovanje


Lapat, Goran
Efikasnost pedagoških oblika pripremanja romske djece za uključivanje u primarno obrazovanje, 2007., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 473714 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Efikasnost pedagoških oblika pripremanja romske djece za uključivanje u primarno obrazovanje
(Efficiency educational forms preparation for the involvement of roma children in primary education)

Autori
Lapat, Goran

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
23.11

Godina
2007

Stranica
128

Mentor
Matijević, Milan

Ključne riječi
Romi; predškola; primarno obrazovanje; pedagoški pluralizam; socijalna integracija; marginalizacija
(primary education; roma children; Croatia; social integration; educational pluralism)

Sažetak
Svrha ovog istraživanja je bila utvrditi efikasnost pedagoških oblika pripremanja romske djece za uključivanje u redovnu školu, te organizacijske mogućnosti i pedagoške pretpostavke za to. U ovom radu ispitano je kakve su promjene ostvarive uvođenjem «Malih romskih škola», vrtića i predškole. Specifičnosti rada s romskom populacijom nepoznanica su javnosti, ali i svim ostalim prosvjetnim djelatnicima. Učitelji razredne nastave odjeljenja romskih učenika svakodnevno se susreću s mnogobrojnim problemima, a kako i ne bi kad im za vrijeme studija nitko nije dao niti naznake o tome da i Romi polaze osnovnu školu, a kamoli da ih je netko pripremio za rad s romskom djecom. Kada kao razrednik u prvom razredu "dobijete" djecu koja nikada u životu nisu bila institucionalizirana i ne slutite koliko dodatnih nastavnih sadržaja morate obraditi. To u razredu znači da među učenicima ima od 6-godišnjaka do 12-godišnjaka, koji su do jučer bili cijele dane prepušteni sami sebi, koji su komunicirali samo na romskom jeziku, da među njima rijetki imaju razvijene higijenske navike… Tu počinje izuzetno težak rad učitelja jer su na fakultetu pripremljeni za rad s djecom koja sve to znaju i kod kojih bez obzira na predznanje nije upitno poznavanje jezika, grafomotorika... Plan i program koji je propisan od strane MZOŠ-a isti je za svu djecu u školi bez obzira na predznanje, ali samo onaj učitelj ili učiteljica koji svaki dan provedu četiri do pet sati dnevno u radu s romskom djecom znaju da ga je nemoguće ostvariti... S druge strane ljubav, požrtvovnost i trud koji iskazuju ti isti učitelji i učiteljice, kao i ostali zaposleni u školi, ipak omogućuju romskoj djeci da savladaju program prema mogućnostima i sposobnostima svojih učenika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 155 učenika OŠ Kuršanec. Ispitivanjem razvijenosti jezične sposobnosti za školu, potvrđeno je da bolje rezultate ostvaruju učenici koji su bili uključeni u predškolske pedagoške oblike. Počevši od temeljne institucionalizacije u predškolske oblike poradi lakšeg uključivanja u osnovnu školu, rješenje je za lakšu integraciju romskih učenika u sustav odgoja i obrazovanja. Uvažavanje i provođenje zaključaka ovog istraživanja postepeno ublažavaju problem integracije djece Roma u primarno obrazovanje, jer je taj problem vrlo teško iskorijeniti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Milan Matijević (mentor)

Avatar Url Goran Lapat (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lapat, Goran
Efikasnost pedagoških oblika pripremanja romske djece za uključivanje u primarno obrazovanje, 2007., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
Lapat, G. (2007) 'Efikasnost pedagoških oblika pripremanja romske djece za uključivanje u primarno obrazovanje', magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Lapat, Goran}, year = {2007}, pages = {128}, keywords = {Romi, pred\v{s}kola, primarno obrazovanje, pedago\v{s}ki pluralizam, socijalna integracija, marginalizacija}, title = {Efikasnost pedago\v{s}kih oblika pripremanja romske djece za uklju\v{c}ivanje u primarno obrazovanje}, keyword = {Romi, pred\v{s}kola, primarno obrazovanje, pedago\v{s}ki pluralizam, socijalna integracija, marginalizacija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Lapat, Goran}, year = {2007}, pages = {128}, keywords = {primary education, roma children, Croatia, social integration, educational pluralism}, title = {Efficiency educational forms preparation for the involvement of roma children in primary education}, keyword = {primary education, roma children, Croatia, social integration, educational pluralism}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font