Pregled bibliografske jedinice broj: 473714
Efikasnost pedagoških oblika pripremanja romske djece za uključivanje u primarno obrazovanje
Efikasnost pedagoških oblika pripremanja romske djece za uključivanje u primarno obrazovanje, 2007., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 473714 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Efikasnost pedagoških oblika pripremanja romske djece za uključivanje u primarno obrazovanje
(Efficiency educational forms preparation for the involvement of roma children in primary education)
Autori
Lapat, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.11
Godina
2007
Stranica
128
Mentor
Matijević, Milan
Ključne riječi
Romi; predškola; primarno obrazovanje; pedagoški pluralizam; socijalna integracija; marginalizacija
(primary education; roma children; Croatia; social integration; educational pluralism)
Sažetak
Svrha ovog istraživanja je bila utvrditi efikasnost pedagoških oblika pripremanja romske djece za uključivanje u redovnu školu, te organizacijske mogućnosti i pedagoške pretpostavke za to. U ovom radu ispitano je kakve su promjene ostvarive uvođenjem «Malih romskih škola», vrtića i predškole. Specifičnosti rada s romskom populacijom nepoznanica su javnosti, ali i svim ostalim prosvjetnim djelatnicima. Učitelji razredne nastave odjeljenja romskih učenika svakodnevno se susreću s mnogobrojnim problemima, a kako i ne bi kad im za vrijeme studija nitko nije dao niti naznake o tome da i Romi polaze osnovnu školu, a kamoli da ih je netko pripremio za rad s romskom djecom. Kada kao razrednik u prvom razredu "dobijete" djecu koja nikada u životu nisu bila institucionalizirana i ne slutite koliko dodatnih nastavnih sadržaja morate obraditi. To u razredu znači da među učenicima ima od 6-godišnjaka do 12-godišnjaka, koji su do jučer bili cijele dane prepušteni sami sebi, koji su komunicirali samo na romskom jeziku, da među njima rijetki imaju razvijene higijenske navike… Tu počinje izuzetno težak rad učitelja jer su na fakultetu pripremljeni za rad s djecom koja sve to znaju i kod kojih bez obzira na predznanje nije upitno poznavanje jezika, grafomotorika... Plan i program koji je propisan od strane MZOŠ-a isti je za svu djecu u školi bez obzira na predznanje, ali samo onaj učitelj ili učiteljica koji svaki dan provedu četiri do pet sati dnevno u radu s romskom djecom znaju da ga je nemoguće ostvariti... S druge strane ljubav, požrtvovnost i trud koji iskazuju ti isti učitelji i učiteljice, kao i ostali zaposleni u školi, ipak omogućuju romskoj djeci da savladaju program prema mogućnostima i sposobnostima svojih učenika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 155 učenika OŠ Kuršanec. Ispitivanjem razvijenosti jezične sposobnosti za školu, potvrđeno je da bolje rezultate ostvaruju učenici koji su bili uključeni u predškolske pedagoške oblike. Počevši od temeljne institucionalizacije u predškolske oblike poradi lakšeg uključivanja u osnovnu školu, rješenje je za lakšu integraciju romskih učenika u sustav odgoja i obrazovanja. Uvažavanje i provođenje zaključaka ovog istraživanja postepeno ublažavaju problem integracije djece Roma u primarno obrazovanje, jer je taj problem vrlo teško iskorijeniti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb