Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 473328

Problemi i izazovi arhitektonske edukacije


Šerman, Karin
Problemi i izazovi arhitektonske edukacije // Čovjek i prostor, 53 (2006), 5/6(624/625); 78-80 (podatak o recenziji nije dostupan, osvrt, stručni)


CROSBI ID: 473328 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Problemi i izazovi arhitektonske edukacije
(Challenges of Architectural Education Today)

Autori
Šerman, Karin

Izvornik
Čovjek i prostor (0011-0728) 53 (2006), 5/6(624/625); 78-80

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, osvrt, stručni

Ključne riječi
Harvard Design Magazine; Inventura 2004.; arhitektura; arhitektonska edukacija
(Harvard Design Magazine; Stocktaking 2004; architecture; architectural education)

Sažetak
Rasprava o poziciji arhitekture i urbanizma danas, koja je započeta u ČIP-u izborom iz diskusije provedene u časopisu Harvard Design Magazine 2004. godine, nastavlja se razmišljanjima na temu arhitektonske edukacije. Koje su snage i slabosti arhitektonske edukacije danas? I, kako bi se ona eventualno mogla poboljšati i aktualizirati? Na ova pitanja odgovaraju istaknuta imena suvremene svjetske arhitektonske scene, pedagozi kao i praktičari, apostrofirajući različite aspekte i slojeve ove složene problematike i demonstrirajući pritom različita stajališta i viđenja. Stan Allen tako analizira događaje iz recentne arhitektonske povijesti, tražeći u njima uzroke zamršenosti i poteškoća današnje kompleksne situacije. Preispituje odnos škola i profesije, odnos teorije i prakse, te pritom pod svoju analitičku lupu stavlja i potencijale tzv. “kritičke teorije” za današnju arhitektonsku produkciju, implicirajući svitanje ere nove, afirmativne, “postkritičke arhitekture”. Hal Foster pak apostrofira upravo problem i posljedice odustajanja od teorije i kritike, ukazujući na pritajene zamke i površnosti “postkritičke arhitekture” te zagovarajući i dalje rigorozni i utemeljeni kritički pristup. Zaha Hadid i Patrik Schumacher obrazlažu svoje tumačenje edukacije više kao istraživanja nego samog podučavanja, prepoznajući upravo poslijediplomske arhitektonske studije kao centre sustavne istraživačke aktivnosti, prijeko potrebne u arhitekturi danas. David Leatherbarrow ispituje odnos broja studenata arhitekture i priželjkivane kvalitete nastave i arhitektonske produkcije, zagovarajući pritom i alternativne načine učenja/podučavanja arhitekture, dok Michael Sorkin plastično podsjeća na jedan od suštinskih zadataka i obveza škola. Pa premda se neki od ovih uvida i razmišljanja ponešto i udaljuju od naših specifičnih okvira i prilika, nesumnjivo će temeljne ideje i ovako prodiskutirana iskustva i pozicije moći dodatno informirati i u nas recentno započete procese transformacije u području arhitektonske edukacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Arhitektonski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Karin Šerman (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šerman, Karin
Problemi i izazovi arhitektonske edukacije // Čovjek i prostor, 53 (2006), 5/6(624/625); 78-80 (podatak o recenziji nije dostupan, osvrt, stručni)
Šerman, K. (2006) Problemi i izazovi arhitektonske edukacije. Čovjek i prostor, 53 (5/6(624/625)), 78-80.
@article{article, author = {\v{S}erman, Karin}, year = {2006}, pages = {78-80}, keywords = {Harvard Design Magazine, Inventura 2004., arhitektura, arhitektonska edukacija}, journal = {\v{C}ovjek i prostor}, volume = {53}, number = {5/6(624/625)}, issn = {0011-0728}, title = {Problemi i izazovi arhitektonske edukacije}, keyword = {Harvard Design Magazine, Inventura 2004., arhitektura, arhitektonska edukacija} }
@article{article, author = {\v{S}erman, Karin}, year = {2006}, pages = {78-80}, keywords = {Harvard Design Magazine, Stocktaking 2004, architecture, architectural education}, journal = {\v{C}ovjek i prostor}, volume = {53}, number = {5/6(624/625)}, issn = {0011-0728}, title = {Challenges of Architectural Education Today}, keyword = {Harvard Design Magazine, Stocktaking 2004, architecture, architectural education} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font