Pregled bibliografske jedinice broj: 473098
Modeli odnosa s javnostima u kontekstu društveno-odgovornog poslovanja
Modeli odnosa s javnostima u kontekstu društveno-odgovornog poslovanja // Zbornik radova / Skledar, Nikola (ur.).
Zaprešić: Veleučilište Baltazar Zaprešić, 2009. str. 155-200
CROSBI ID: 473098 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeli odnosa s javnostima u kontekstu društveno-odgovornog poslovanja
(Public Relations Models in the Context of Corporate Social Responsibility)
Autori
Tafra-Vlahović, Majda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Zbornik radova
Urednik/ci
Skledar, Nikola
Izdavač
Veleučilište Baltazar Zaprešić
Grad
Zaprešić
Godina
2009
Raspon stranica
155-200
ISBN
978-953-7670-03-0
Ključne riječi
javnosti, sudioničari, organizacija, odnosi s javnostima, korporacijska društvena odgovornost
(publics, stakeholders, organisation, public relations, corporate social responsibility)
Sažetak
U kritičkom pregledu teorija odnosa s javnosti relevatnih u kotekstu korporacijske društvene odgovornosti u privatnom sektoru od ključne su važnosti teorija Jamesa Gruniga i modeli odnosa s javnostima. Četvrti model, takozvani dvosmjerni simetrični model, izazvao je brojne, uglavnom negativne, reakcije u akademskim krugovima. Prema tom normativnom modelu, organizacije trebaju komunicirati tako da se neprestano prilagođavaju široj okolini i da budu spremne na promjenu u istoj mjeri u kojoj žele promijeniti druge. U kontekstu teorije sustava premostiteljska funkcija odnosa s javnostima postaje osobito važnom: ona definira granice i uspostavlja odnose preko granica što je čini najvažnijim dijelom potpore organizacijskoj strategiji djelovanja prema javnostima i sudioničarima. U razlikovanju sudioničara i javnosti ističe se da su sudioničari ili interesne društvene skupine najčešće pasivni, dok su javnosti interesne skupine koje su svjesne ili aktivne u odnosu na organizaciju. Javnosti se pojavljuju kada skupine ljudi suočene sa sličnim problemom prepoznaju njegovo postojanje, pa se organiziraju kako bi ga riješile. Prepoznavanjem kategorija kojima ljudi pripadaju, organizacije mogu izgraditi odgovarajuću strategiju za svaku javnost. Organizacija treba razmotriti hoće li se baviti problemom s kojim je suočena latentna javnost ili će čekati dok javnost ne postane svjesna i aktivna. Kako upravljanje kupcima i skupinama kupaca postaje primarni fokus tvrtke, tako komunikacija postaje jedno od ključnih sredstava kojim raspolaže korporacija. Sposobnost organizacije da stvori i održava trajan dijalog sa svim sudioničarima postaje primarnim načinom prepoznavanja i mjerenja tržišnog uspjeha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić
Profili:
Majda Tafra-Vlahović
(autor)