Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 473098

Modeli odnosa s javnostima u kontekstu društveno-odgovornog poslovanja


Tafra-Vlahović, Majda
Modeli odnosa s javnostima u kontekstu društveno-odgovornog poslovanja // Zbornik radova / Skledar, Nikola (ur.).
Zaprešić: Veleučilište Baltazar Zaprešić, 2009. str. 155-200


CROSBI ID: 473098 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Modeli odnosa s javnostima u kontekstu društveno-odgovornog poslovanja
(Public Relations Models in the Context of Corporate Social Responsibility)

Autori
Tafra-Vlahović, Majda

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Zbornik radova

Urednik/ci
Skledar, Nikola

Izdavač
Veleučilište Baltazar Zaprešić

Grad
Zaprešić

Godina
2009

Raspon stranica
155-200

ISBN
978-953-7670-03-0

Ključne riječi
javnosti, sudioničari, organizacija, odnosi s javnostima, korporacijska društvena odgovornost
(publics, stakeholders, organisation, public relations, corporate social responsibility)

Sažetak
U kritičkom pregledu teorija odnosa s javnosti relevatnih u kotekstu korporacijske društvene odgovornosti u privatnom sektoru od ključne su važnosti teorija Jamesa Gruniga i modeli odnosa s javnostima. Četvrti model, takozvani dvosmjerni simetrični model, izazvao je brojne, uglavnom negativne, reakcije u akademskim krugovima. Prema tom normativnom modelu, organizacije trebaju komunicirati tako da se neprestano prilagođavaju široj okolini i da budu spremne na promjenu u istoj mjeri u kojoj žele promijeniti druge. U kontekstu teorije sustava premostiteljska funkcija odnosa s javnostima postaje osobito važnom: ona definira granice i uspostavlja odnose preko granica što je čini najvažnijim dijelom potpore organizacijskoj strategiji djelovanja prema javnostima i sudioničarima. U razlikovanju sudioničara i javnosti ističe se da su sudioničari ili interesne društvene skupine najčešće pasivni, dok su javnosti interesne skupine koje su svjesne ili aktivne u odnosu na organizaciju. Javnosti se pojavljuju kada skupine ljudi suočene sa sličnim problemom prepoznaju njegovo postojanje, pa se organiziraju kako bi ga riješile. Prepoznavanjem kategorija kojima ljudi pripadaju, organizacije mogu izgraditi odgovarajuću strategiju za svaku javnost. Organizacija treba razmotriti hoće li se baviti problemom s kojim je suočena latentna javnost ili će čekati dok javnost ne postane svjesna i aktivna. Kako upravljanje kupcima i skupinama kupaca postaje primarni fokus tvrtke, tako komunikacija postaje jedno od ključnih sredstava kojim raspolaže korporacija. Sposobnost organizacije da stvori i održava trajan dijalog sa svim sudioničarima postaje primarnim načinom prepoznavanja i mjerenja tržišnog uspjeha.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić

Profili:

Avatar Url Majda Tafra-Vlahović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tafra-Vlahović, Majda
Modeli odnosa s javnostima u kontekstu društveno-odgovornog poslovanja // Zbornik radova / Skledar, Nikola (ur.).
Zaprešić: Veleučilište Baltazar Zaprešić, 2009. str. 155-200
Tafra-Vlahović, M. (2009) Modeli odnosa s javnostima u kontekstu društveno-odgovornog poslovanja. U: Skledar, N. (ur.) Zbornik radova. Zaprešić, Veleučilište Baltazar Zaprešić, str. 155-200.
@inbook{inbook, author = {Tafra-Vlahovi\'{c}, Majda}, editor = {Skledar, N.}, year = {2009}, pages = {155-200}, keywords = {javnosti, sudioni\v{c}ari, organizacija, odnosi s javnostima, korporacijska dru\v{s}tvena odgovornost}, isbn = {978-953-7670-03-0}, title = {Modeli odnosa s javnostima u kontekstu dru\v{s}tveno-odgovornog poslovanja}, keyword = {javnosti, sudioni\v{c}ari, organizacija, odnosi s javnostima, korporacijska dru\v{s}tvena odgovornost}, publisher = {Veleu\v{c}ili\v{s}te Baltazar Zapre\v{s}i\'{c}}, publisherplace = {Zapre\v{s}i\'{c}} }
@inbook{inbook, author = {Tafra-Vlahovi\'{c}, Majda}, editor = {Skledar, N.}, year = {2009}, pages = {155-200}, keywords = {publics, stakeholders, organisation, public relations, corporate social responsibility}, isbn = {978-953-7670-03-0}, title = {Public Relations Models in the Context of Corporate Social Responsibility}, keyword = {publics, stakeholders, organisation, public relations, corporate social responsibility}, publisher = {Veleu\v{c}ili\v{s}te Baltazar Zapre\v{s}i\'{c}}, publisherplace = {Zapre\v{s}i\'{c}} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font