Pregled bibliografske jedinice broj: 472919
Jezik udžbenika : prisutnost sociolingvističkih i pragmatičkih elemenata
Jezik udžbenika : prisutnost sociolingvističkih i pragmatičkih elemenata // Prostor i vrijeme u jeziku : jezik u prostoru i vremenu / Brdar, Mario ; Omazić, Marija ; Pavičić Takač, Višnja ; Gradečak-Erdeljić, Tanja ; Buljan, Gabrijela (ur.).
Zagreb : Osijek: HDPL ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera, 2010. str. 219-231 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 472919 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezik udžbenika : prisutnost sociolingvističkih i
pragmatičkih elemenata
(The Language of Coursebooks : the presence of
sociolinguistic and pragmatic elements)
Autori
Štokovac, Tarita ; Sandra Mardešić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Prostor i vrijeme u jeziku : jezik u prostoru i vremenu
/ Brdar, Mario ; Omazić, Marija ; Pavičić Takač, Višnja ; Gradečak-Erdeljić, Tanja ; Buljan, Gabrijela - Zagreb : Osijek : HDPL ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera, 2010, 219-231
ISBN
978-953-314-017-9
Skup
23. međunarodni znanstveni skup 'Prostor i vrijeme u jeziku : jezik u prostoru i vremenu'
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 21.05.2009. - 23.05.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
udžbenik ; sociolingvistički i pragmalingvistički elementi ; talijanski jezik
(course book ; sociolinguistic and pragmalinguistic elements ; Italian language)
Sažetak
Suvremeni je talijanski jezik već godinama pod utjecajem govorenog jezika te se događaju brojna odstupanja od jezične norme i to najčešće na morfosintaktičkoj ra-zini. Usporedo razvijanju lingvističke norme u učenju i poučavanju stranih jezika, ZEROJ-e ukazuje na važnost stjecanja i sociolingvističke i pragmatičke (pragma- lingvističke) kompetencije. Želimo li da učenici steknu jezično-komunikacijsku kompetenciju bilo kojeg drugog (stranog) jezika, nužno je u poučavanje uključiti i elemente koji će doprinijeti i razvijanje i usvajanje sociolingvističke i pragmatičke kompetencije. Pritom je važno naglasiti ulogu svih nastavnih materijala i nastavni-ka, naročito udžbeničkih tekstova – jezičnih predložaka (lingvometodičkih teksto-va).U ovom radu analizirana je zastupljenost određenih sociolingvističkih i prag- matičkih elemenata u udžbenicima talijanskog jezika za srednje škole odobrenih od strane MZOŠ- a. Usporedba dijaloških tekstova talijanskih i hrvatskih izdanja poka-zala je da talijanska izdanja u znatno većoj mjeri prate fenomene suvremenog tali-janskog neostandarda kao što su: dislokacije ulijevo, udesno i segmentirane rečeni- ce, te je u njima prisutan znatno veći broj elemenata govornog jezika, odnosno dis-kurzivnih signala. Dobiveni rezultati ukazuju na znatno sporiji prodor tendencija suvremenog talijanskog jezika u udžbenicima hrvatskih izdanja čiji je normativni karakter jednim dijelom rezultat tendencije stavljanja većeg naglaska na lingvistič-ku, a manje na komunikacijsku kompetenciju. Važno je da svi oblici poučavanja talijanskog jezika prihvate gramatiku neostandarda kao polazišnu točku, budući da je upravo ona odraz žive jezične uporabe, ne odbacujući pritom standard koji bi za-držao ulogu formalnog modela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-130-1300869-0635 - Talijanski i hrvatski u kontaktu i kontrastu (Ljubičić, Maslina, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb