Pregled bibliografske jedinice broj: 472589
Uloga vjeronauka u njegovanju zavičajne baštine prema HNOS-u
Uloga vjeronauka u njegovanju zavičajne baštine prema HNOS-u // Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu, 63 (2008), 1; 83-96 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 472589 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga vjeronauka u njegovanju zavičajne baštine prema HNOS-u
(The role of Catechism class in the nurturing of our national heritage in promoting the Croatian national education standard)
Autori
Garmaz, Jadranka
Izvornik
Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu (0351-3947) 63
(2008), 1;
83-96
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
odgojna uloga vjeronauka ; kulturna i vjerska baština ; Plan i program vjeronauka ; iskustveno učenje
(educational/pedagogical role of Catechism class ; cultural and religious heritage ; plan and program of Catechism class ; experiential learning)
Sažetak
Polazeći od odgojne uloge suvremene škole, autorica argumentira ulogu vjeronauka u njegovanju zavičajne, osobito kulturne i vjerske baštine, te njegovu važnost u poznavanju vlastitih duhovnih, povijesnih i kulturnih korijena. U središnjem dijelu podastire kataloške teme iz vjeronauka za osnovnu školu koje osobito obiluju navedenim sadržajima. U trećem, završnom dijelu, autorica predlaže neke metodičke pristupe i metode koje su osobito prikladne za rad sa sadržajima zavičajne baštine u vjeronauku. Glavni rezultati upućuju na nemjerljivu ulogu vjeronauka u upoznavanju i očuvanju zavičajne, osobito kulturne i vjerske baštine našega naroda, te na njegovu integracijsku ulogu u pitanjima vjere i kulture. Na putu ukupna humaniziranja čovjeka i osposobljavanja za oblikovanje vlastita života i temeljnih općeljudskih vrijednosti u svjetlu kršćanske vjere i na temeljima kulturnopovijesne i duhovne baštine našega naroda, vjeronauk omogućuje da učenik izgradi svoj i očuva nacionalni identitet. U školskom je kurikulumu neprocjenjiva vrijednost vjeronauka u ostvarenju odgojnih i socijalizirajućih ciljeva suvremene škole, a njegova obrazovna postignuća unutar kojih se nalaze i sadržaji zavičajne baštine su pripomoć i garancija očuvanja svekolikoga kulturnopovijesnog i vjerskog identiteta našega naroda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija