Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 472589

Uloga vjeronauka u njegovanju zavičajne baštine prema HNOS-u


Garmaz, Jadranka
Uloga vjeronauka u njegovanju zavičajne baštine prema HNOS-u // Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu, 63 (2008), 1; 83-96 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 472589 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga vjeronauka u njegovanju zavičajne baštine prema HNOS-u
(The role of Catechism class in the nurturing of our national heritage in promoting the Croatian national education standard)

Autori
Garmaz, Jadranka

Izvornik
Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu (0351-3947) 63 (2008), 1; 83-96

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
odgojna uloga vjeronauka ; kulturna i vjerska baština ; Plan i program vjeronauka ; iskustveno učenje
(educational/pedagogical role of Catechism class ; cultural and religious heritage ; plan and program of Catechism class ; experiential learning)

Sažetak
Polazeći od odgojne uloge suvremene škole, autorica argumentira ulogu vjeronauka u njegovanju zavičajne, osobito kulturne i vjerske baštine, te njegovu važnost u poznavanju vlastitih duhovnih, povijesnih i kulturnih korijena. U središnjem dijelu podastire kataloške teme iz vjeronauka za osnovnu školu koje osobito obiluju navedenim sadržajima. U trećem, završnom dijelu, autorica predlaže neke metodičke pristupe i metode koje su osobito prikladne za rad sa sadržajima zavičajne baštine u vjeronauku. Glavni rezultati upućuju na nemjerljivu ulogu vjeronauka u upoznavanju i očuvanju zavičajne, osobito kulturne i vjerske baštine našega naroda, te na njegovu integracijsku ulogu u pitanjima vjere i kulture. Na putu ukupna humaniziranja čovjeka i osposobljavanja za oblikovanje vlastita života i temeljnih općeljudskih vrijednosti u svjetlu kršćanske vjere i na temeljima kulturnopovijesne i duhovne baštine našega naroda, vjeronauk omogućuje da učenik izgradi svoj i očuva nacionalni identitet. U školskom je kurikulumu neprocjenjiva vrijednost vjeronauka u ostvarenju odgojnih i socijalizirajućih ciljeva suvremene škole, a njegova obrazovna postignuća unutar kojih se nalaze i sadržaji zavičajne baštine su pripomoć i garancija očuvanja svekolikoga kulturnopovijesnog i vjerskog identiteta našega naroda.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Jadranka Garmaz (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Garmaz, Jadranka
Uloga vjeronauka u njegovanju zavičajne baštine prema HNOS-u // Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu, 63 (2008), 1; 83-96 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Garmaz, J. (2008) Uloga vjeronauka u njegovanju zavičajne baštine prema HNOS-u. Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu, 63 (1), 83-96.
@article{article, author = {Garmaz, Jadranka}, year = {2008}, pages = {83-96}, keywords = {odgojna uloga vjeronauka, kulturna i vjerska ba\v{s}tina, Plan i program vjeronauka, iskustveno u\v{c}enje}, journal = {Obnovljeni \v{z}ivot : \v{c}asopis za religioznu kulturu}, volume = {63}, number = {1}, issn = {0351-3947}, title = {Uloga vjeronauka u njegovanju zavi\v{c}ajne ba\v{s}tine prema HNOS-u}, keyword = {odgojna uloga vjeronauka, kulturna i vjerska ba\v{s}tina, Plan i program vjeronauka, iskustveno u\v{c}enje} }
@article{article, author = {Garmaz, Jadranka}, year = {2008}, pages = {83-96}, keywords = {educational/pedagogical role of Catechism class, cultural and religious heritage, plan and program of Catechism class, experiential learning}, journal = {Obnovljeni \v{z}ivot : \v{c}asopis za religioznu kulturu}, volume = {63}, number = {1}, issn = {0351-3947}, title = {The role of Catechism class in the nurturing of our national heritage in promoting the Croatian national education standard}, keyword = {educational/pedagogical role of Catechism class, cultural and religious heritage, plan and program of Catechism class, experiential learning} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font