Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 472354

Struktura učeničkih motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima


Rovan, Daria; Pavlin-Bernardić, Nina; Vlahović-Štetić, Vesna
Struktura učeničkih motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima // XVII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar: Sveučilište, Odjel za psihologiju, 2010. str. 99-99 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 472354 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Struktura učeničkih motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima
(The structure of students' motivational beliefs in mathematics and their relation to academic outcomes)

Autori
Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XVII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan - Zadar : Sveučilište, Odjel za psihologiju, 2010, 99-99

ISBN
978-953-7237-65-3

Skup
XVII. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.05.2010. - 29.05.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
motivacija; uvjerenja o kompetentnosti; vrijednosti
(motivation; competence beliefs; values)

Sažetak
Prema teoriji očekivanja i vrijednosti (Wigfield i Eccles, 2000), na ponašanje u akademskim situacijama najviše utječu očekivanja uspjeha i subjektivna vrijednost zadatka. Iz toga proizlazi da se obrazovni ishodi u nekom području, poput postignuća i izbora zadataka, mogu predvidjeti na temelju učeničkih očekivanja uspjeha u zadacima iz tog područja i na temelju subjektivne vrijednosti koju pridaju uspjehu u tim aktivnostima. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati motivacijska uvjerenja vezana uz učenje matematike kod učenika viših razreda osnovne škole u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. Pritom smo htjeli utvrditi kakva je struktura motivacijskih uvjerenja te u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja povezana s nekim obrazovnim ishodima poput uspjeha u matematici i želje za bavljenjem tim područjem. U istraživanju je sudjelovalo 387 učenika osnovne škole od 5. do 8. razreda koji su ispunjavali upitnik sastavljen od skala kojima su ispitivani uvjerenja o kompetentnosti i percepcija vrijednosti zadatka, a također su prikupljene i njihove ocjene. Rezultati konfirmatorne faktorske analize, u skladu s rezultatima prethodnih istraživanja, potvrđuju da očekivanja uspjeha i uvjerenja o sposobnosti nisu empirijski razlučiva te predstavljaju jedan faktor, dok percepciju vrijednosti predstavljaju tri faktora (važnost, korisnost i interes). Hijerarhijskim regresijskim analizama ispitana je uloga motivacijskih uvjerenja u predikciji uspjeha u matematici i želje za bavljenjem tim područjem. Kao ključni prediktori uspjeha u matematici izdvajaju se prethodna uspješnost u matematici te uvjerenje o kompetentnosti, dok je ključni prediktor za predviđanje želje za bavljenjem područjem matematike varijabla interesa. Dobiveni rezultati potvrđuju temeljne postavke teorije očekivanja i vrijednosti te mogu biti vrlo korisni u određivanju smjernica za planiranje poučavanja koje jednako doprinosi razvoju matematičkih kompetencija, kao i održavanju kontinuiranog interesa za područje matematike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Rovan, Daria; Pavlin-Bernardić, Nina; Vlahović-Štetić, Vesna
Struktura učeničkih motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima // XVII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar: Sveučilište, Odjel za psihologiju, 2010. str. 99-99 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Rovan, D., Pavlin-Bernardić, N. & Vlahović-Štetić, V. (2010) Struktura učeničkih motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima. U: Sorić, I., Ćubela Adorić, V., Gregov, L. & Penezić, Z. (ur.)XVII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja.
@article{article, author = {Rovan, Daria and Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna}, year = {2010}, pages = {99-99}, keywords = {motivacija, uvjerenja o kompetentnosti, vrijednosti}, isbn = {978-953-7237-65-3}, title = {Struktura u\v{c}eni\v{c}kih motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima}, keyword = {motivacija, uvjerenja o kompetentnosti, vrijednosti}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te, Odjel za psihologiju}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rovan, Daria and Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna}, year = {2010}, pages = {99-99}, keywords = {motivation, competence beliefs, values}, isbn = {978-953-7237-65-3}, title = {The structure of students' motivational beliefs in mathematics and their relation to academic outcomes}, keyword = {motivation, competence beliefs, values}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te, Odjel za psihologiju}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font