Pregled bibliografske jedinice broj: 472185
Obilježja školovanja djece i mladih s aktivnim i pasivnim poremećajima u ponašanju
Obilježja školovanja djece i mladih s aktivnim i pasivnim poremećajima u ponašanju // Škola po mjeri : međunarodni znanstveni skup : monografija / Deseti dani Mate Demarina / Kadum, Vladimir (ur.).
Pula: Odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2009. str. 539-550 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 472185 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obilježja školovanja djece i mladih s aktivnim i pasivnim poremećajima u ponašanju
(Eduational Traits of Children and Youths with Active and Passive Bihavioural Disorders)
Autori
Radetić-Paić, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Škola po mjeri : međunarodni znanstveni skup : monografija / Deseti dani Mate Demarina
/ Kadum, Vladimir - Pula : Odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2009, 539-550
ISBN
978-953-7498-24-5
Skup
Dani Mate Demarina (10 ; 2009 ; Pula)
Mjesto i datum
Medulin, Hrvatska, 24.04.2009. - 25.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
školovanje; aktivni i pasivni poremećaji u ponašanju; grad Pula
(schooling; active and passive behavioural disorders; city of Pula)
Sažetak
Ovo istraživanje imalo je za cilj utvrditi razlike u obilježjima školovanja između djece i mladih s aktivnim poremećajima u ponašanju i djece i mladih s pasivnim poremećajima u ponašanju sa svrhom identifikacije i daljnjeg tretmana djece i mladih u najširem smislu. Pri tome se testira hipoteza kojom se pretpostavlja postojanje statistički značajnih razlika u obilježjima školovanja kod djece i mladih s aktivnim (N=60) i djece i mladih s pasivnim poremećajima u ponašanju (N=40) u uzorku djece i mladih koji su bili u tretmanu Centra za socijalu skrb Pula u razdoblju od 01.04.2004.g. do 31.03.2007.g. U istraživanju su korišteni Formular za procjenu rizičnosti/potreba ispitanika autora Hoge i Andrews (1994), i Upitnik o modalitetima ponašanja učenika konstruiranog na Odsjeku za socijalnu pedagogiju Fakulteta za defektologiju (prema Koller-Trbović, 1995) prilagođeni za potrebe ovog rada. Dobiveni podaci obrađeni su metodom diskriminacijske analize. Dobiveni rezultati pokazuju da se postavljena hipoteza može prihvatiti, a razlike između skupina izražene su na način da skupina djece i mladih s aktivnim poremećajima u ponašanju iskazuje teškoće u školovanju u vidu problema u odnosu s nastavnicima, niskog školskog postignuća, nepohađanja škole i nezaposlenosti odnosno ne traženja zaposlenja. Rezultati daju preventivne i tretmanske smjernice i potvrđuju potrebu daljnjeg istraživanja razlika unutar populacije djece i mladih s poremećajima u ponašanju u školskom okruženju u svrhu njihove identifikacije, a posebice daljnjeg diferenciranog tretmana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija