Pregled bibliografske jedinice broj: 472155
Kateheta pred zrcalom Božje riječi. Biblija - izvor za katehezu
Kateheta pred zrcalom Božje riječi. Biblija - izvor za katehezu. Zagreb: Nacionalni katehetski ured, 2008 (monografija)
CROSBI ID: 472155 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kateheta pred zrcalom Božje riječi. Biblija - izvor za katehezu
(The Catechist in front of Mirror of the God's Word. The Bible - Source for the religious Teaching)
Autori
Vidović, Marinko
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Nacionalni katehetski ured
Grad
Zagreb
Godina
2008
Stranica
195
ISBN
978-953-97798-9-2
Ključne riječi
Kateheta ; Božja riječ ; Izvor ; Kateheza
(Catechist ; God's Word ; source ; religious teaching)
Sažetak
Tekstovi sabrani u ovoj knjizi nastajali su kao plod tih Katehetskih škola, odražavaju nastojanje autora da promatranju i vrednovanju kateheta približi blago Božje riječi sadržano u Bibliji, da ne toliko ponudi sadržaje biblijske kateheze, koliko da osposobi katehete da posegnu za Biblijom i da se pravilno služe njezinim sadržajem u svojim katehetskim naporima. U prvom tekstu ponuđen je, na temelju govora u Djelima apostolskim, kratak pregled povijesnog rasta kristološke kerigme, kristoloških izričaja, koji, svaki na svoj način, pokušavaju odgovoriti na pitanje: tko je Krist? Njime se katehete uvlače u biblijski proces formiranja prvotnoga navještaja Crkve. U drugom tekstu analizira se svijet Biblije pod vidom različitih osoba koje se pojavljuju u njoj kao nositelji određenih radnji, ideja i pogleda na svijet, određenih odnosa prema Bogu, čovjeku i svijetu koji ih okružuje. Nakon nekih općenitih zapažanja o biblijskim osobama i uočavanja temelja njihove paradigmatske vrijednosti za ljudsko, točnije vjerničko doživljavanje stvarnosti, koju otkrivamo u simbolu i procesu simbologizacije, katehetama se nude neki biblijski paradigmatski likovi u kojima svaki čovjek, bez obzira kada, gdje i u kojim okolnostima živio, može tražiti i naći ispravan model integralnog ljudskog ostvarenja koje je od utjelovljena Božjega Sina prožeto božanskom stvarnošću i neodvojivo od nje. U trećemu tekstu analizira se nekoliko nezaobilaznih vidova oblikovanja duhovno- profesionalnog identiteta katehete koji imaju svoju biblijsku utemeljenost i obogaćenje. Budući da je prvenstveno odgojitelj u vjeri, kateheta ne može ostvariti ni svoj osobni- duhovni ni profesionalni identitet bez oslanjanja na Bibliju. Ona mu nudi prikaze povijesno ostvarenih vjerničkih doživljavanja, osnovne vjerske sadržaje kao i smjernice u pogledu metode postupanja pri odgoju sebe i drugih u vjeri. Naglašava se da s Biblijom u ruci kateheta postaje osjetljiv i senzibiliziran za uvažavanje životnog iskustva kao nezaobilaznog čimbenika vjere ; da se uči kulturi riječi i da se više oslanja na svjedočanstvo nego na pouku ; upućuje ga se na uvažavanje povijesti i povijesnog dinamizma u svim katehetskim nastojanjima ; omogućava mu se da lakše uočava vrednote življenja, da pravilnije vrednuje stvarnost i djelotvornije uspijeva komunicirati vjeroučenicima božansku viziju stvarnosti. U četvrtomu tekstu analizira se šest novih vjeronaučnih udžbenika za osnovnu školu pod vidom njihova korištenja tekstova, motiva i sadržaja Svetoga pisma. Po biblijskim tekstovima, njihovim motivima i temama, kao i aluzijama na njih, udžbenici uspijevaju posredovati vjeroučeniku susret s Bogom, s njegovim pravim licem, uvesti učenika u zajedništvo s Bogom i učvrstiti njegove veze s njim. Služeći se novim udžbenicima koji su prožeti i natopljeni biblijskim tekstovima, kateheta će uspjeti svoju katehezu učiniti umijećem življenja i vjeroučenicima ponuditi Boga u obliku prijedloga, a ne naloga, što je posebice važno u odgojno-obrazovnom procesu kojemu su vjeronaučni udžbenici i namijenjeni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija