Pregled bibliografske jedinice broj: 471872
Komparativna analiza tri najveća svjetska modela poslovne izvrsnosti
Komparativna analiza tri najveća svjetska modela poslovne izvrsnosti // Ekonomski vjesnik, 1/2009 (2009), 211-220 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 471872 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativna analiza tri najveća svjetska modela poslovne izvrsnosti
(Comparative Analysis Of Three Largest World Models Of Business Excellence)
Autori
Samardžija, Jasminka ; Kolak, Gordan
Izvornik
Ekonomski vjesnik (0353-359X) 1/2009
(2009);
211-220
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Poslovna izvrsnost; TQM; Deming-ova nagrada (DP); Malcolm Baldrige nacionalna nagrada za kvalitetu (MBNQA); Europska zaklada za upravljanje kvalitetom (EFQM); EFQM BE model; Europska nagrada za kvalitetu (EQA)
(Business excellence; TQM; Deming Prize (DP); Malcolm Baldrige National Quality Award (MBNQA); European Foundation for Quality Management (EFQM); EFQM excellence model; European Quality Award (EQA))
Sažetak
Poslovna izvrsnost je postala najjače sredstvo postizanja konkurentske prednosti kompanija, a cjelovito upravljanje kvalitetom put koji osigurava podržavanje izvrsnih rezultata u budućnosti što su prepoznale mnoge kompanije svijeta. Unatoč mnogim razlikama zaključujemo kako modeli imaju mnogo zajedničkih elemenata. DP i MBNQA su revizijom 2005. godine pomaknuli težište sa izvrsnosti proizvoda odnosno usluge na izvrsnost kvalitete cjelokupnog organizacijskog procesa. Kvaliteta je na taj način umjesto tehničke poprimila stratešku dimenziju, a naglasak je prešao s tehničke kvalitete na cjelokupnu izvrsnost svih organizacijskih procesa. Zajedničko kretanje ide u smjeru dobrog vođenja i aprecijacije sistemskog razmišljanja. Sama struktura kriterija EFQM modela je prilagođena strateškoj dimenziji kvalitete stoga je model doživio samo kratke revizije unutar samih kriterija dok je u suštini ostao nepromijenjen. U svim modelima naglasak je stavljen na zadovoljstvo kupaca, djelatnika i zajednice. Nacionalne nagrade za kvalitete imaju važnu ulogu u promociji i nagrađivanju izvrsnosti u organizacijskim performansama. Štoviše one podižu standarde kvalitete kompanija i profila zemlje u cjelini. Obzirom na BDP per capita i postotak certificiranosti tvrtki, Hrvatska ima sve predispozicije za uvođenje EFQM modela poslovne izvrsnosti s osnovnim ciljem smanjivanja deficita vanjskotrgovinske bilance i jačanja konkurentnosti kao nužne predradnje za ulazak na konkurentno tržište tvrtki EU. Upravljanje kvalitetom je uvedeno u mnoge organizacije, metode koje su se pritom koristile razvijale su se tokom niza godina, a predviđa se nastavak evolucijskog puta modela kao i metoda poslovne izvrsnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB Abstracts
- Sociological Abstracts
- Referativnyi Zhurnal (Abstracts Journal), Moskva, Rusija