Pregled bibliografske jedinice broj: 471852
Analiza pogrešaka u uporabi glagolskih vremena u pismenoj provjeri učeničkog znanja
Analiza pogrešaka u uporabi glagolskih vremena u pismenoj provjeri učeničkog znanja // Prostor i vrijeme u jeziku: Jezik u prostoru i vremenu / M. Brdar, M. Omazić i sur. (ur.).
Zagreb : Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 129-141
CROSBI ID: 471852 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza pogrešaka u uporabi glagolskih vremena u pismenoj provjeri učeničkog znanja
(Error analysis of the tense use in written language assessment)
Autori
Dukić, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Prostor i vrijeme u jeziku: Jezik u prostoru i vremenu
Urednik/ci
M. Brdar, M. Omazić i sur.
Izdavač
Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Zagreb : Osijek
Godina
2010
Raspon stranica
129-141
ISBN
978-953-314-017-9
Ključne riječi
pismena provjera znanja; morfosintaktičke pogreške; strategije produkcije
(language testing; morphosyntactic errors; production strategies)
Sažetak
Pismene provjere znanja nezaobilazan su dio nastavnog procesa i provode se u svrhu procjene stečenog učeničkog znanja o stranom jeziku. Cilj je ovog rada istražiti prirodu pogrešaka u uporabi glagolskih vremena za izricanje sadašnjosti i prošlosti u pisanoj produkciji učenika 8. razreda u nastavi engleskog kao stranog jezika u osnovnoj školi. U tu svrhu testirano je gramatičko znanje učenika za glagolska vremena Present Simple i Present Continuous te Simple Past i Present Perfect. Za potrebe ovog rada proveden je test na uzorku od 100 učenika, a sastoji se od zadataka nadopunjavanja teksta odgovarajućim oblikom već ponuđenog glagola. Korpus je sastavljen od pogrešnih glagolskih oblika koje su tvorili učenici rješavajući zadatke pismene provjere znanja. Analizom prikupljenog korpusa dolazi se do podataka o strukturi i zastupljenosti morfosintaktičkih pogrešaka na promatranom aspektu jezične uporabe. Sistematizacijom pogrešaka otkrivaju se i strategije produkcije za kojima učenici posežu pri proizvodnji jezičnih elemenata koji odstupaju od jezične norme jezika cilja. U završnom dijelu rada raspravlja se o mogućim implikacijama dobivenih rezultata na nastavnu praksu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija