Pregled bibliografske jedinice broj: 471719
Razvoj diskursne kompetencije u ranome učenju hrvatskoga jezika
Razvoj diskursne kompetencije u ranome učenju hrvatskoga jezika // Proučavanje diskursa i dijaloga imeđu teorije, metode i primjene / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 20-21 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 471719 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj diskursne kompetencije u ranome učenju hrvatskoga jezika
(The development of discourse competence in early learning of Croatian language)
Autori
Aladrović Slovaček, Katarina ; Ivanković, Melita ; Jurčić, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Proučavanje diskursa i dijaloga imeđu teorije, metode i primjene
/ Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010, 20-21
ISBN
978-953-314-019-3
Skup
XXIV. međunarodni znanstveni skup Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku "Proučavanje diskursa i dijaloga između teorije, metode i primjene"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.05.2010. - 22.05.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
komunikacija na materinskome jeziku ; diskursna kompetencija ; jezična kompetencija
(communication on mother tongue ; discourse competence ; language competence)
Sažetak
Komunikacija na materinskome jeziku prva je i najznačajnija kompetencija cjeloživotnoga učenja (European commission, 2005). Dijete jezik usvaja pod utjecajem sredine u kojoj živi, a institucionalno materinski jezik se u hrvatskom obrazovnom sustavu počinje učiti polaskom u školu. Hrvatski jezik kao materinski zauzima ključnu ulogu u obrazovanju i na njega otpada najveći broj nastavnih sati u osnovnoj, ali i srednjoj školi. Jedan od bazičnih ciljeva nastave hrvatskoga jezika jest razvoj jezičnih kompetencija (NPIP, 2006). Kada se govori o jezičnoj kompetenciji, ona se može podijeliti na komunikacijsku i lingvističku. Komunikacijska kompetencija podrazumijeva uporabu jezika u svakodnevnim komunikacijskim situacijama (Hymess, 1984) dok lingvistička kompetencija podrazumijeva znanje o jeziku (Chomsky, 1967). Diskursna kompetencija, zajedno sa sociolingvističkom i strateškom, pripada komunikacijskoj kompetenciji, a označava poznavanje strategija koje učeniku omogućuju ostvarivanje komunikacije u pisanom i usmenom obliku. U ranome učenju jezika (do 12. godine starosti) treba poticati razvoj komunikacijske kompetencije jer se dijete nalazi u fazi konkretnih operacija (Piaget, 1977). Cilj istraživanja jest testirati i vrednovati diskursnu kompetenciju kod učenika u ranome učenju jezika. Istraživanje će se provesti testom usmene i pisane diskursne kompetencije u tri osnovne škole u Republici Hrvatskoj (N = 200). Podatci će se obraditi metodom analize sadržaja i parametrijskim statističkim metodama u SPSS programu za statistiku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Katarina Aladrović Slovaček
(autor)