Pregled bibliografske jedinice broj: 471255
Ponašanje djece s teškoćama i podrška obitelji
Ponašanje djece s teškoćama i podrška obitelji // 8. kongres s međunarodnim sudjelovanjem Saveza defektologa Hrvatske Uključivanje i podrška u zajednici / Đurek, Vesna (ur.).
Varaždin: Školska knjiga, 2010. str. 195-217 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 471255 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ponašanje djece s teškoćama i podrška obitelji
(Children's with special needs behaviour and family support)
Autori
Žic Ralić, Anamarija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
8. kongres s međunarodnim sudjelovanjem Saveza defektologa Hrvatske Uključivanje i podrška u zajednici
/ Đurek, Vesna - Varaždin : Školska knjiga, 2010, 195-217
ISBN
978-953-96760-7-8
Skup
Kongres s međunarodnim sudjelovanjem Saveza defektologa Hrvatske Uključivanje i podrška u zajednici (8 ; 2010)
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 22.04.2010. - 24.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca s teškoćama; roditelji; ponašanje
(children with special needs; parents; behaviour)
Sažetak
Poznato je da se razvoj odvija u kontekstu u kojem dijete živi, i taj kontekst ima utjecaja na tijek razvoja djeteta. Kad se radi o djeci s teškoćama pretpostavlja se da će se djetetova ograničenja odraziti na postupke značajnih osoba, među kojima su na prvom mjestu roditelji. Kvaliteta ostvarene interakcije obilježiti će razvoj djeteta. Cilj ovog istraživanja je rasvijetliti ponašanje djece s teškoćama u obitelji uzimajući u obzir procjenu ponašanja od strane roditelja kao i samoprocjenu djece, a sve u svrhu koncipiranja adekvatne obiteljske podrške djetetu. Formiran je uzorak ispitanika djece s teškoćama (N 161) i s njima izjednačene tipične djece (N 161). Uzorak čine djeca oba spola, osnovnoškolske dobi, polaznici redovnih osnovnih škola na području Hrvatske. U istraživanju je korištena Skala procjene učenika Dom i Skala procjene roditelja koje su dio baterijskog instrumenta BRP II (Brown & Hammill, 1990) za koji je napravljena hrvatska adaptacija (Žic, 2000). Rezultati pokazuju da djeca s teškoćama svoje ponašanje kod kuće procjenjuju lošijim nego tipična djeca. Razlike između ove dvije skupine su u procjeni djece s teškoćama da se njihovi roditelji prema njima odnose lošije, a istovremeno oni sebe doživljavaju poslušnijima nego što sebe doživljavaju tipična djeca. Prema procjeni roditelja, razina ponašanja kod kuće jednaka je u djece s teškoćama i tipične djece u srednjoj osnovnoškolskoj dobi, ali u mlađoj i starijoj osnovnoškolskoj dobi djeca s teškoćama pokazuju statistički značajno nižu ukupnu razinu ponašanja. Analizom razlika utvrđeno je da djeca s teškoćama mlađe dobi imaju manje povjerenja u sebe i svoju okolinu nego tipična djeca, dok u srednjoj i starijoj osnovnoškolskoj dobi roditelji procjenjuju da su djeca s teškoćama značajno manje komunikativna u odnosu na tipičnu djecu. Ovim istraživanjem daju se smjernice u kreiranju obitelji usmjerenih postupaka podrške za djecu s teškoćama integriranu u redovni sustav obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija