Pregled bibliografske jedinice broj: 471184
Venecijanska barokna skulptura i altaristika - naručitelji, cijene, želje i mogućnosti
Venecijanska barokna skulptura i altaristika - naručitelji, cijene, želje i mogućnosti // UMJETNOST I FILOZOFIJA: PITANJE VRIJEDNOSTI
Rijeka, Hrvatska, 2009. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 471184 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Venecijanska barokna skulptura i altaristika - naručitelji, cijene, želje i mogućnosti
(Venetian Baroque Sculpture and Altars - Donors, Wishes and Constraints)
Autori
Tulić, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
UMJETNOST I FILOZOFIJA: PITANJE VRIJEDNOSTI
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 20.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Venecija; skulptura; 17. i 18. stoljeće
(Venice; sculpture; 17th and 18th centuries)
Sažetak
Venecija je u 17. i 18. stoljeću bila jedan od najproduktivnijih centara europske umjetnosti. Mnogobrojne narudžbe oltara i skulpture nisu stizale samo od naručitelja u metropoli, već su postali uvriježeno pravilo i za brojna manja mjesta i gradove u Venetu ali i u dalekim gradovima i selima duž Dalmacije. Ambicije su bile velike, a naručitelji nisu štedjeli novaca da bi kroz umjetnost osigurali svoje mjesto u povjesti. U tom smislu ilustrativn je nadgrobni spomenik dužda Giovannija Pesara u crkvi I Frari u Veneciji ili pak „laički panteon” skulptura iz kondotjerske obitelji Barbaro na fasadi crkve Santa Maria del Giglio ili komemorativne fasade s bistama iz obitelji Fini na crkvi San Moisé, također u Veneciji. Naručitelji u Dalmaciji, državni službenici, prelati, plemići i bratovštine izravno su gledali i oponašali umjetnička strujanja u centru Republike, pokušavajući u skladu sa skromnim materijalnim mogućnostima nabaviti što vrijednije umjetnine. Glavni grad pokrajne Zadar, prednjačio je pred ostalim gradovima u količini i kvaliteti narudžbi. Međutim, i maleni gradići poput Osora i Malog Lošinja uspjeli su nabaviti vrhunske umjetnine, poput djela Alvisea Tagliapietre te se tako bar malo približiti regionalnom centru u Zadru. Brojne su umjetnine stigle početkom 19. stoljeća na istočno jadransku obalu prilikom zatvaranja brojnih crkava i samostana u Veneciji u doba Napoleonove uprave. Tako su u Korčulu stigle vrijedne skulpture dvanaestorice apostola nastale početkom 17. stoljeća u radionici kipara Francesca Terillija. Ove je kipove kupio lokalni biskup Josip Kosirić za samo 12 dukata. Isti je prelat nabavio skulpturu Oplakivanja Krista, zacijelo najljepšu drvenu grupu 18. stoljeća u Dalmaciji, a koja se može smatrati djelom slavnog kipara Antonija Corradinija. Spletom različitih okolnosti koje su diktirale ekonomske, ali i socijalne te političke prilike, Dalmacija je ipak uspjela nabaviti i sačuvati relativno velik broj značajnih kiparskih i altarističkih ostvarenja iz vremena baroka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1012654-0942 - Slikarstvo i skulptura u Istri i Hrvatskom primorju od 16. do 18. stoljeća (Kudiš, Nina, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Damir Tulić
(autor)