Pregled bibliografske jedinice broj: 471087
Licencija za roditeljstvo - buduća realnost ili utopijska projekcija?
Licencija za roditeljstvo - buduća realnost ili utopijska projekcija? // Pedagogijska istraživanja, 6 (2009), 1-2; 191-202 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 471087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Licencija za roditeljstvo - buduća realnost ili utopijska projekcija?
(Parenthood licensing - a potential reality or an utopian vision?)
Autori
Kušević, Barbara
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 6
(2009), 1-2;
191-202
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
licenca za roditeljstvo; prava i odgovornosti roditelja; prava djeteta; kvaliteta roditeljstva; pedagoška kompetencija roditelja
(parenthood licensing; parental rights and responsibilities; children's rights; parenthood quality; parents' pedagogical competence)
Sažetak
U suvremenom je društvu još uvijek dominantna tradicionalna paradigma po kojoj se dobrim roditeljima smatraju svi oni koji ne zlostavljaju ili zanemaruju svoje dijete. Međutim, problemi u funkcioniranju suvremene obitelji ukazuju na to da je potrebna promjena paradigme suvremenoga roditeljstva, u kojoj roditeljstvo neće biti biološko pravo, već privilegija koja se stječe na temelju pedagoških kompetencija roditelja. Jedan od načina sustavnog osiguravanja kvalitete roditeljstva predstavlja i licenca za roditeljstvo. U radu se predstavlja koncept licence za roditeljstvo, kriteriji za njeno dobivanje te argumenti koji govore u prilog licenciranju roditelja, kao i oni koji ukazuju na tešku održivost takve prakse. Svrha pregleda nije zagovaranje trenutnog uvođenja prakse licenciranja roditelja, već isticanje njenih možebitnih prednosti u društvu koje nastoji različitim sredstvima zaštititi prava djeteta i osigurati mu kvalitetan obiteljski odgoj. Pritom se ne negira postojanje različitih prepreka koje (zasad) onemogućuju uvođenje prakse licenciranja roditeljstva, zbog čega se licenci za roditeljstvo pristupa kao utopijskoj projekciji čije uvođenje još uvijek nije realno očekivati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Barbara Kušević
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts