Pregled bibliografske jedinice broj: 471066
Održiv razvoj vodnog prometa u Republici Hrvatskoj
Održiv razvoj vodnog prometa u Republici Hrvatskoj, 2010., diplomski rad, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 471066 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Održiv razvoj vodnog prometa u Republici Hrvatskoj
(Sustainable development of water transport in Croatia)
Autori
Bortas, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
11.05
Godina
2010
Stranica
60
Mentor
Jolić, Natalija
Ključne riječi
održivi razvoj; vodni promet
(sustainable development; water transport)
Sažetak
Strategijsko planiranje razvoja prometa u Republici Hrvatskog od posebne je važnosti za gospodarski i privredni razvoj. Strateško planiranje uključivanja Hrvatske i njenog prometnog sustava u Europske i svjetske prometne tokove, jedan je od prioriteta razvoja hrvatskog gospodarstva. Prvi i osnovni koncept razvoja prometne mreža Republike Hrvatske je povezivanje prometnica unutar njezinih makro regijskih cjelina i županijskih središta, sa središnjim dijelom državnog teritorija. U tom pogledu već su značajni pomaci učinjeni u smislu izgradnje prometnica koje su neposredno vezane uz Pan-europske prometne koridore. Prometno geografski položaj Hrvatske pogoduje razvoju i osnovna je poveznica za širenje i povezivanje europskog gospodarstva sa jugoistočnim dijelom Europe. Povećano zanimanje Zapadne i središnje Europe za prostor europskog jugoistoka, daje Hrvatskoj povoljne izglede za razvoj prometnih usluga, ne samo u tranzitnom prometu, nego i u razvoju drugih gospodarskih oblika i aktivnosti. Elementi Europske prometne politike zasnovani su na integraciji u jedinstvenu europsku prometnu mrežu, sa razvojem koncepta prometnog sektora usmjerenog na: striktno odvajanje funkcije regulatora i operative, komercijalizacije i privatizacije davatelja usluga te učinkovitog upravljanja infrastrukturom u pretežitom državnom vlasništvu. Strategijski ciljevi prometnog razvoja Europe, kao i Hrvatske sadržani su u elementima integriranosti u jedinstvenu transeuropsku prometnu mrežu. Za učinkovito ostvarivanje ciljeva i strateškog razvoja Hrvatske nužno je osigurati regulativne pretpostavke, prilagoditi porezne namete i cijene zahtjevima investicijske politike kako bi se privukao strani kapital za razvitak tržne ekspanzije u prometnom sektom, kao inicijator usmjeren na ekspanzijski razvoj infrastrukture s primarnim rastom gospodarstva. Razvojna politika Hrvatske treba biti temeljena na dugoročnim ciljevima, s naglaskom na međunarodnu dimenziju prometnog sustava sa sveobuhvatnim državnim interesima, prometnim planiranjem na razini sustava, a ne grana, zasnovano na integrativnosti i intermodalnosti. Nedovoljna razvijenost vodnog prometa u Republici Hrvatskoj, trebala bi biti temom mnogih rasprava i diskusija, te strateških osnova za razvoj i unapređenje ove grane prometa. Brojne prednosti ističu važnost unapređenja unutarnjih plovnih putova u pogledu sigurnosti i pouzdanosti kojima mogu konkurirati cestovnom i željezničkom prometu radi uspostavljanja intermodalnog transportnog lanca između pošiljatelja i primatelja. Politika održivog razvoja zahtijeva od svakog pojedinca odgovorni odnosa prema prirodnim bogatstvima, savjesno i odgovorno učešće u prepoznavanju ciljeva za očuvanje i opstanak budućih generacija, kao i spremnost odgovornih u politici da prepoznaju i usklade ciljeve strateškog načina razvoja s njegovom primjenom. Ideja održivog razvoja usmjerena je postizanju inovativne slike budućnosti, društvenog razvoja i konsenzusa o novom razvoju tehnoloških inovacija, kao i o očuvanju i zaštiti postojećih prirodnih resursa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
135-1352586-2588 - Integracija sustava intermodalnog vodnog prometa u europskoj transportnoj mreži (Jolić, Natalija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Profili:
Natalija Kavran
(mentor)