Pregled bibliografske jedinice broj: 471033
Mediji u koncepciji nastavnog rada učitelja u osnovnim školama
Mediji u koncepciji nastavnog rada učitelja u osnovnim školama // Curriculums of early and compulsory education/Kurikulumi ranog odgoja i obveznog obrazovanja / Bouillet, D. i Matiojević, M. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 63-73 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 471033 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mediji u koncepciji nastavnog rada učitelja u osnovnim školama
(Media as a concept of teachers work within primary schools)
Autori
Rončević, Anita ; Blažič, Marjan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Curriculums of early and compulsory education/Kurikulumi ranog odgoja i obveznog obrazovanja
/ Bouillet, D. i Matiojević, M. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 63-73
ISBN
978-953-7210-24-3
Skup
3rd International Conference on Advanced and Systematic Research
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 15.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastavni program; multimedij; didaktičke funkcije; učinkovitost učenja; stručno usavršavanje
(curriculum; multimedia; didactic functions; teaching efficiency; professional development)
Sažetak
Postojeća koncepcija nastavnog rada učitelja u osnovnim školama R Hrvatske temelji se na nacionalnom obrazovnom standardu. Tendencija je uvođenje razvojnog pristupa učenicima osnovnih škola te ciljna ujednačenost s drugim razinama odgojno-obrazovnog sustava. Osnovni cilj bio je smanjiti obim nastavnih sadržaja u svim nastavnim predmetima, osuvremeniti ih, predmetno i međupredmetno povezati, uravnoteženo raspodijeliti po razredima te definirati odgojno-obrazovne ciljeve i zadatke sukladno razvojnim razinama učenika. Multimedij bi trebao biti integriran u nastavne predmete, kao nastavno sredstvo, u funkciji razvoja učenika. Autori u radu traže odgovore na pitanje, je li, odnosno, u kojoj mjeri je multimedij zastupljen u nastavnom planu i programu za nastavne predmete u razrednoj nastavi i u programima stručnog usavršavanja hrvatskih učitelja. Nakon proučavanja kataloga stručnih skupova, uočeno je da se multimedij, kao termin, uopće ne rabi u planu i programu stručnog usavršavanja učitelja. Tijekom stručnih usavršavanja učitelja multimedij je bio interpretiran temama o računalu, internetu, Power Pointu, informatici u razrednoj nastavi i filmu. The current concept of teachers’ pedagogical work in the Republic of Croatia's primary schools is based on the national education standard. The tendency now is to introduce the developmental approach in primary schools and equalize the goals with other levels of the educational system. The primary goal is to decrease the volume of content in all educational courses, updating and creating cross-curricular connections and balanced distribution throughout all grades, as well as defining the educational goals and tasks according to the learners’ developmental levels. Multimedia should be integrated in the subjects as a learning aid in the function of learners’ development. The authors of the paper seeks answers to question whether and in which capacity multimedia are integrated into the curricula within primary schools and in professional development programs of Croatian teachers. Based on examination of the catalogue of professional development courses, it has been determined that the term multimedia within the curriculum does not occur, but can be seen indirectly within the thematic framework of using computers, the internet, PowerPoint, information technology in primary schools and film.
Izvorni jezik
Hrvatski